728 x 90

سفیر سابق رژیم ایران در آلبانی از اخراج خود از این کشور می‌گوید

سفیر سابق رژیم ایران در آلبانی از اخراج خود از این کشور می گوید
سفیر سابق رژیم ایران در آلبانی از اخراج خود از این کشور می گوید

سفیر سابق رژیم ایران در آلبانی روز چهارشنبه ۱۲ دیماه درباره اخراج خود و یک دیپلمات تروریست دیگر از تیرانا مرکز آلبانی می‌گوید، اخراج او و یک دیپلمات دیگر از تیرانا سناریویی طراحی شده توسط آمریکا و اسراییل برای "تخریب روابط ایران و اروپا" بوده است در حالیکه آنان به‌دلیل "فعالیتهای غیرقانونی" از آلبانی اخراج شدند.

غلامحسین محمدنیا، سفیر سابق رژیم ایران در آلبانی در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایرنا مدعی شد که با "رابطه رو به گسترش" ایران و آلبانی "تندروهای" طرفدار سازمان مجاهدین خلق در آمریکا "نگران آینده" این سازمان در آن کشور بوده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین هدف سناریوسازان برخورد با ایران، چه در آلبانی و چه کشورهای دیگر، مقابله با تلاش‌هایی است که برای حفظ برجام انجام شده است.

لازم به یادآوری است که غلامحسین محمدنیا که پیش از آن که در شهریورماه ۱۳۹۵ به‌عنوان سفیر رژیم ایران در آلبانی منصوب شود، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران با گروه موسوم به ۱+۵بود.

وی اخراجش را به همه چیز ربط می‌دهد بجز آماده‌سازی اعمال تروریستی و آن‌را در ادامه "سلسله اقداماتی" می‌داند که "به‌ویژه در آستانه ساز و کار ویژه مالی اروپا برای ایران و حفظ برجام" در ارتباط با روابط ایران و اتحادیه اروپا انجام گرفته است.

 

علت اخراج سفیر رژیم ایران از البانی

لازم به یادآوری است که روز ۲۸ آذرماه گذشته گزارشهایی منتشر شد مبنی بر این‌که آلبانی سفیر رژیم ایران و یک دیپلمات تروریست دیگر این رژیم را به ظن "فعالیتهای غیرقانونی" که امنیت آن کشور را به خطر می‌انداخته، اخراج کرده است. سخنگوی وزارت‌خارجه آلبانی نیز همان روز دلیل اخراج این دو دیپلمات تروریست ایرانی را "نقض عرف دیپلماتیک" عنوان کرده بود.

همچنین در گزارشها آمده بود که دیپلماتهای اخراج شده مظنون به دست داشتن در فعالیتهای غیرقانونی در رابطه با یک بازی فوتبال میان تیم های آلبانی و اسراییل بوده‌اند. سپس اعلام شد که حدود ۲۰نفر به ظن تلاش برای حمله احتمالاً تروریستی دستگیر شده‌اند. مقامهای دولتی آلبانی البته گزارشهای مربوط با مرتبط بودن دیپلماتهای رژیم ایران با این حمله نافرجام را تأیید نکرده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا نامه تشکر از نخست‌وزیر آلبانی را ۱۴ دسامبر ارسال کرده، این در حالی است که وزارت‌خارجه آلبانی در ۱۹ دسامبر دستور اخراج سفیر و یک دیپلمات دیگر رژیم ایران را اعلام کرد. یعنی پنج روز قبل از این‌که وزارت‌خارجه آلبانی اعلام کند.»

قابل ذکر است که در روز رسانه‌ای شدن خبر اخراج دیپلماتهای رژیم ایران، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، از اقدام ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی در اخراج سفیر رژیم و یک دیپلمات دیگر از آن کشور قدردانی کرد. جان بولتون، مشاور امنیتی ملی رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اقدام نخست‌وزیر آلبانی علیه جمهوری اسلامی را "حاوی پیامی برای رهبران ایران" مبنی بر این دانست که "حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد."

اخراج دیپلماتهای رژیم ایران از آلبانی تنها مورد از اتهامات این رژیم در اروپا نیست. رژیم ایران همچنین به تلاش برای ترور مخالفان خود در خاک دانمارک، هلند و فرانسه نیز متهم شده و اتحادیه اروپا اعلام کرده است که حوادث مرتبط با این اتهامها را "رصد" خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید

واشنگتن تایمز: ضربه سنگین دولت آلبانی به کارزار ترور رژیم ایران

واشنگتن تایمز، پیرامون اخراج دیپلمات تروریستهای رژیم ایران از آلبانی شامل سفیر و دبیر اول سفارت آخوندها در مطلبی که ۲۹ آذر ۹۷ منتشر شد از جمله نوشت:

از یک خبر بزرگ هیچ کم نداشت. ستایش از تصمیم نخست‌وزیر آلبانی برای اخراج ۲دیپلمات (رژیم) ایران. دلیل این اقدام صدمه زدن به امنیت ملی آلبانی مطرح شد.

این کار غیرمنتظره بزرگی بود. با وجود این‌که اخیراً به (حاکمین) تهران به‌خاطر ارتکاب عملیاتهای مرگبار علیه غیرنظامیان در کشورهای متعدد هشدار داده شده بود ولی تهران به‌ عملیات‌های تروریستی از طریق مراکز دیپلماتیک خود در سراسر دنیا ادامه داده. این جنایت و سرطان بدخیم رژیمی است که دگماتیسم فاسد و قرون وسطایی‌اش را در سراسر خاورمیانه و جهان صادر می‌کند، و به‌طور سیستماتیک مردم خود را سرکوب و حتی آب آشامیدن آنها را هم می‌دزد.

این رژیم عملیاتهای اطلاعاتی مرگباری در خاک آلبانی علیه سازمان مجاهدین که یک سازمان در تبعید ایرانی است، ترتیب می‌دهد، گروهی که دولت آلبانی به آن پناه داده است. این پناهندگی به دوران ریاست کلینتون در وزارت‌خارجه برمی‌گردد که بعد از کشتن بیرحمانه اعضای بی‌دفاع این گروه در عراق توسط (رژیم) ایران، یا گروه‌های تحت حمایت آن صورت گرفت.

شبکه ترور (رژیم) ایران آمریکاییان از جمله حامیان مجاهدین خلق و رئیس سابق مجلس نمایندگان نیوت گینگریچ و شهردار سابق نیویورک رودی جولیانی (مشاور حقوقی ترامپ) را هدف قرار داده بود. ۲توطئه تروریستی علیه سازمان مجاهدین از جمله یک بمب‌گذاری خنثی شده در ماه مارس جهت انفجار مقر مجاهدین خلق در آلبانی و همچنین توطئه تروریستی دیگر در تابستان امسال توسط یک سلول خفته مستقر در اروپا در گردهمایی بزرگ مجاهدین در پاریس خنثی شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4dc1b24c-29d6-422c-9a07-cef5087a82a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات