728 x 90

سفیر جاناتان کوهن:‌حمایت رژیم ایران از گروه‌های مسلح بی‌ثبات کننده در عراق حاکمیت عراق را تضعیف می‌کند

سفیر جاناتان کوهن، کفیل نماینده دائم نمایندگی آمریکا در سازمان ملل
سفیر جاناتان کوهن، کفیل نماینده دائم نمایندگی آمریکا در سازمان ملل

سفیر جاناتان کوهن، کفیل نماینده دائم نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در جلسه ۶شهریور۹۸ شورای امنیت ملل ‌متحد در مورد وضعیت در عراق گفت:

همه جوامع در عراق باید احساس امنیت کنند. امنیت به برچیدن گروه‌های مسلح بی‌ثبات کننده از مناطق آزاد شده و جایگزینی آنها با نیروهای امنیتی حرفه‌یی که به بغداد پاسخگو هستند و حاکمیت قانون را اجرا می‌کنند، بستگی دارد.

ما از اجرای کامل فرمان اجرایی ۲۳۷ابلاغ شده توسط نخست وزیر عادل المهدی در ماه ژوئیه، حمایت می‌کنیم که می‌خواهد همه نیروهای بسیج مردمی را منحصراًً تحت کنترل دولت عراق قرار دهد.

سفیر جاناتان کوهن افزود:

ایالات متحده مدت ها است که نگران فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران و تأثیر بی‌ثبات کننده آنها بر منطقه، از جمله در عراق است. رویدادهای اخیر نشان داده است که نگرانیهای ما کاملاً موجه هستند. حمایت رژیم ایران از گروه‌های مسلح بی‌ثبات کننده در عراق که خارج از کنترل دولت فعالیت می‌کنند، حاکمیت عراق را تضعیف می‌کند و امنیت غیرنظامیان را تهدید می‌کند.

ما می‌خواهیم که این گروه‌های مسلح بی‌ثبات کننده از مراکز مدنی خارج شوند و با نیروهای امنیتی حرفه‌یی که به بغداد پاسخگو هستند و مسئول اجرای قانون هستند جایگزین شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/706f9897-bc1d-4105-b156-63d2b424fac5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات