728 x 90

سفیر آمریکا در بیروت: رژیم ایران به لبنان به‌عنوان یکی از اقمار خود می‌نگرد

سفیر آمریکا در لبنان
سفیر آمریکا در لبنان

دوروتی شی سفیر آمریکا در بیروت درباره دخالتهای رژیم ایران در بیروت و تحویل محموله‌های سوخت به بیروت گفت: این یک راه‌حل مناسب برای مشکل نیست. آنچه رژیم ایران به‌دنبال آن است نوعی کشور اقماری (وابسته به ایران) است تا آنها بتوانند، برای دنبال کردن طرح و برنامه خودشان از این کشور سوء‌استفاده کنند.

وی افزود: اگر از شر فساد گسترده در بخشهای انرژی و برق خلاص شوید، نیمی از مشکل بلادرنگ حل خواهد شد.

به گزارش الشرق الاوسط ۵تیرماه، دوروتی شی در سخنانش برای کانال محلی الجدید، اظهار داشت: «دولت مأموریت» که به ابتکار امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد شده است، باید روی پیامدهای انفجار بندر بیروت، در تاریخ ۴اوت و بیماری همه‌گیر کووید – ۱۹ و اجرای برخی از اصلاحات مهم ضروری برای دستیابی به ثبات اقتصادی و از سرگیری مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول (IMF) متمرکز شود.

سفیر آمریکا تأکید کرد که یک دولت توانمند باید آمادگی خودش را، برای انتخابات پیش‌بینی شده در کمتر از یک سال دیگر آغاز کند. بر اساس اظهارات شی، ایالات متحده هر گونه تلاش برای اخلال در (روند تشکیل) دولت را مخالفت با نوع دولتی که لبنان در این بحران نیاز دارد، می‌داند.

سفیر آمریکا درباره تعاملات ایالات متحده با ارتش لبنان و ژنرال جوزف عون فرمانده ارتش لبنان، گفت: او به فرمانده جوزف عون در سمت فعلی‌اش می‌نگرد. او در ادامه افزود: من هیچ نظری در مورد این‌که آیا وی می‌تواند یک کاندیدای مناسب برای ریاست‌جمهوری باشد، ندارم...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c022966f-ec0d-4025-8553-156f047ab4ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات