728 x 90

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا خواستار اقدام بسیار قدرتمند اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران شد

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپاـ
سفیر آمریکا در اتحادیه اروپاـ

گوردون سانلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا طی پیامی درباره توطئه تروریستی رژیم آخوندی گفت: توطئه‌های کشف شده رژیم ایران در دانمارک و فرانسه بیانگر آن است که خطرات این رژیم بی‌مرز است. این نوع رفتار نیازمند اقدام بسیار قدرتمند اتحادیه اروپا برای حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر ادامه استفاده آن از تروریسم در خاک اروپا است.

 

بیشتر بخوانید

فراخوان مدیر مرکز استراتژیک اطلاعات و امنیت اروپا به اعمال تحریم و اخراج مأموران اطلاعاتی رژیم ایران از اروپا

کلود مونیکه مدیر مرکز استراتژیک اطلاعات و امنیت اروپا و عضو پیشین سرویس‌های امنیتی خارجی فرانسه طی مصاحبه‌یی با سیمای آزادی، با اشاره به بررسی توطئه‌های تروریستی حکومت آخوندی در اجلاس شورای وزیران اتحادیهٔ اروپا، به اعمال تحریم علیه رژیم و اخراج مأموران اطلاعاتی آن از کشورهای اروپایی فراخوان داد.

وی در این مصاحبه گفت: «از مدتها قبل دیده‌ایم که مماشات با رژیم ایران جواب ندارد. توافق اتمی هیچ بازدهی نداشت. همواره به (رژیم) ایران دست باز داده شده تا در داخل کشور دست به سرکوب خونین، اعدام مخالفان و حمله به اپوزیسیون بزند. ما امروز با رژیمی مواجه هستیم که پیام ضعف را گرفته و لذا تلاش می‌کند، اپوزیسیون خود را داخل اتحادیهٔ اروپا هدف قرار دهد».

کلود مونیکه اضافه کرد: « امیدوارم که این‌بار تصمیم‌گیرندگان اروپایی درک کنند که کاملاً ضروری است که این وضعیت را متوقف کنند. یعنی باید به (رژیم) ایران بگوییم: دیگر بس است و ما دیگر چنین روش‌هایی را تحمل نخواهیم کرد. راه‌حل، اعمال تحریم علیه رژیم ایران و اخراج دیپلمات‌های این رژیم است که با وزارت اطلاعات مرتبط هستند».

گفتنی است در تاریخ ۱۲ مهر ۹۷ کلود مونیکه در کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، تحت عنوان «موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران» که توسط مقاومت ایران برگزار شده بود شرکت کرد و در ارتباط با تروریسم رژیم ایران در کشورهای اروپایی گفت:

من از این اقدام تروریستی رژیم ایران تعجب زده نشدم. از ۳۰سال پیش در مورد این اقدامات تروریستی رژیم تحقیق کرده‌ام. از خاک فرانسه تا لبنان. انواع و اقسام گروه‌های تروریستی که شهروندان فرانسه را گروگانگیری می‌کردند یا در خیابانهای پاریس بمب‌گذاری می‌کردند. در آن موقع با چشم بستن برخی از سیاستمداران و دولتمردان روبه‌رو می‌شدیم. برای مدتها به رژیم ایران آن چیزی را که می‌خواست دادیم.
تروریسم یک حادثه در رژیم ایران نیست. یک متد و یک روش کار است. دیپلوماسی برای رژیم ایران یک جعبه است که در آن ابزاری مثل فعالیتهای معمول دیپلماتیک تا تروریسم وجود دارد. اگر منافعش ایجاب کند از فعالیتهای معمول دیپلماتیک استفاده می‌کند و اگر منافعش ایجاب کند از تروریسم استفاده می‌کند.

 

نماینده آمریکا در آژانس اتمی: برجام به رفتار بد رژیم ایران پایان نداده است

جکی ولکات نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ۱آبان در واکنش به گزارش آژانس که رژیم ایران به تعهدات خود پایبند بوده است در بیانیه‌یی گفت برجام در این مدت نتوانسته به رفتار خصمانه رژیم ایران پایان دهد. او گفت با تأسف، برجام ما را در مسیری قرار نداده که به رفتار بدخیم رژیم ایران رسیدگی کنیم، یا توانایی تسلیحات هسته‌یی را برای همیشه از دسترس این رژیم نگاه داریم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه اول آذرماه در نشست فصلی شورای حکام این نهاد نظارتی هسته‌یی سازمان ملل ‌متحد گفت مهم است که ایران این تعهدات را به‌طور کامل اجرا کند.

در اوایل سال جاری، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت رژیم ایران روح برجام را نقض می‌کند و خروج آمریکا از توافق اتمی را اعلام کرد. به‌دنبال آن تحریم‌هایی که در سال ۲۰۱۵لغو شده بود قرار شد تا تجدید شوند.

جکی ولکات سفیر آمریکا در آژانس انرژی اتمی در واکنش به گزارش آژانس، ضمن تقدیر از فعالیت‌های حرفه‌یی مسؤلان آژانس گفت آنها هم‌چنان می‌توانند روی حمایت کامل واشنگتن در ادامه مأموریت خود در ارتباط با رژیم ایران حساب کنند.

جکی ولکات در بیانیه‌اش با اشاره به ادامه فعالیت‌های خصمانه منطقه‌یی رژیم ایران و حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی و ادامه بی‌ثباتی در خاورمیانه، ابراز تأسف کرد و گفت برجام در این مدت نتوانسته به این رفتار تهران پایان دهد.

او گفت: « متأسفانه برجام ما را در مسیری قرار نداده که به رفتار بدخیم ایران رسیدگی کنیم» یا توانایی تسلیحات هسته‌یی را برای همیشه از دسترس تهران دور نگاه داریم.

سفیر آمریکا در انگلستان: رژیم ایران همچنان تروریسم را در سراسر منطقه تأمین مالی میکند و صدها میلیون دلار... سفیر آمریکا در برلین: رهبران تجاری آلمان، یکصدا به ما گفتهاند که دست از معامله با رژیم ایران میکشند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7110e0f-4e69-4495-aceb-b472f4bed116"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات