728 x 90

سفره‌های کوچک افطار، مردم عصبانی و درد بیماری - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز شنبه ۲۰فروردین اغلب مطالب به پیامدهای آخوندکشی در درون رژیم، از جمله ابراز وحشت ها در نمایشهای جمعه در این مورد اختصاص یافته. در کنار آن گرانیهای افسار گسیخته بعد از حذف ارز ۴۲۰۰تومانی، گرانی اینترنت مقدمه اجرایی کردن طرح سانسور اینترنت موسوم به صیانت دیده می‌شود. استانهای جنوبی و غربی و تهران که به اشغال ریز گردها در آمده‌اند موضوع مشترک روزنامه‌های دو باند است. با عکس‌هایی که شدت آلودگی هوای تهران را نشان می‌دهند. بن‌بست برجام و ابراز نگرانی از پیامدهای انزوای منطقه‌یی نظام از دیگر مطالب روزنامه‌های امروز است. و بالاخره کرونا و این‌که پیک هفتم در ایران به‌وقوع پیوسته موضوع مطلبی در جهان صنعت که به‌نقل از محبوب‌فر کارشناس حکومتی خبر داده در اثر اعتراض خانواده‌ها و دانشجویان وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش در برخی نکات از دستورالعمل بازگشایی کلاس‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند.

 

سفره‌های کوچک افطار، مردم عصبانی و درد بیماری

بی‌عملی دولت، ادامه غارت و گرانی از یک‌سو و خشم مردم از سوی دیگر مضمون کلی اغلب مقالات است. «مردم را عصبانی نکنید» عنوان مطلب جهان صنعت است که به دروغ‌درمانیهای رئیسی اشاره کرده و نوشته: «پاسخ‌هایی که افکار عمومی برای سؤالات خود می‌یابند با آنچه مسئولان و دولتمردان می‌گویند اما از زمین تا آسمان با هم فرق دارند پس بر خشم و ناراحتی آنها افزوده می‌شود؛ احساسی که دامن‌زدن به آن بدون شک نتیجه خوبی نخواهد داشت. »... .

«درد بیماری مردم و جیب خالی دولت» هم عنوان مطلبی در اعتماد است که با اشاره به ضدونقیض‌گوییهای دولت در مورد گران نشدن دارو به اشراف سران حکومتی در مورد گران شدن اشاره کرده و نوشته است: «۱۳روز از اعلام وزرای بهداشت و صمت درباره حذف قطعی ارز ترجیحی ۴۲۰۰تومانی از زنجیره کالاهای اساسی و از جمله دارو و تجهیزات پزشکی می‌گذرد و از این پس، مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت دارو در ایران، تأمین مواد اولیه و جانبی و هزینه تولید با ارز آزاد خواهد بود. البته دولت از چنین تاثیری بی‌اطلاع نبود».

«سفرهٔ افطار هم کوچک شد» عنوان مطلبی در مردم‌سالاری است که از جمله نوشته: «افزایش قیمت کالاهای اساسی به‌خصوص محصولات پروتئینی در ایام تعطیلات نوروز رخ داد و پس از آن با شروع ماه مبارک رمضان شدت بیشتری گرفت؛ یکی از کالاهای اساسی که رشد قیمت آن در روزهای اخیر بسیار خبر ساز شده است، گوشت قرمز است. قیمت هر کیلو گرم گوشت فیله گوساله حتی از ۳۰۰هزار تومان نیز گذر کرده است».

 

به هوش باشید امنیت نظام در خطر است

«در خطر بودن امنیت نظام» مضمون مشترک مطالب روزنامه‌های امروز در مورد انزوای منطقه‌یی و بن‌بست برجام است. روزنامه‌های باند مغلوب در چند مورد به نظام گوشزد کرده‌اند که گره زدن سیاست برجامی و بین‌المللی به روسیه «انزوای نظام را تشدید» و «امنیت نظام» را به خطر می‌اندازد. «هدف از نشستهای شرم الشیخ و نقب مقابله با (نظام) است» عنوان گویای مطلب ستاره صبح است که به این موضوع اشاره کرده. «سردرگمی در احیای برجام در آستانه روز فناوری هسته‌ای» عنوان مطلبی است در شرق، از علی خرم کارگزار پیشین رژیم در مقر اروپایی ملل متحد، که ضمن اشاره به پوچ درآمدن وعده‌های امیر عبداللهیان برای توافق قریب‌الوقوع بر سر برجام و رفع تحریم‌ها، نوشته است: «طبق معمول چنین نشد و عوامل فرعی، این امید را ناامید کرد. مردم ایران به‌طرز خطرناکی دچار بی‌تفاوتی شده‌اند و تصور می‌کنند در مذاکرات هرطور شود، به نفع آنها نخواهد بود و شرایط آنها نه‌تنها به‌سوی بهبودی نخواهد رفت که به‌سمت وخیمتر شدن اوضاع پیش می‌رود».

«اقتصاد ایران به فراتر از لغو تحریم‌ها فکر کند» عنوان مطلب روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران است که ضمن اشاره به ماهیت نظام در صدور تروریسم و ارتجاع هر گونه تفاهم با جامعه جهانی را منتفی دانسته و از جمله نوشته است: «با فضای وهم آلودی مواجه هستیم، ساده‌انگارانه است که احیای برجام را کلید حل مشکلات اقتصادی (نظام) بدانیم، وقتی می‌دانیم با توجه به اختلافات ریشه‌یی ایدئولوژیک بین (نظام) و آمریکا این توافقات هیچ‌گاه دائمی نخواهند‌بود».

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98cd342b-bb29-4606-8851-be12626660ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات