728 x 90

سفر ولایتی به مسکو بر مشکلات نظام افزود

سفر ولایتی به مسکو بر مشکلات نظام افزود
سفر ولایتی به مسکو بر مشکلات نظام افزود

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره مذاکرات سران آمریکا و روسیه در هلسینکی و نتایج سفر شتابزده ولایتی به مسکو، واکنشی همراه با نگرانی و آشفتگی نشان داد:

گودرزی خبرنگار روزنامه عصر اقتصاد:... گفته میشه که ایران هم جزء موضوعات مطرح شده در ملاقات این دو رئیس‌جمهور است موضع وزارت‌خارجه در مورد این صحبتها و این‌که پوتین یک جورهایی حاوی پیغامی از طرف ایران به آمریکا هست چیه؟ موضع وزارت‌خارجه؟ ممنون

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه: چنین چیزی وجود داره؟ یعنی فرضتان بر اینه که پیامی از جانب پوتین

خبرنگار: صحبتهایی شده حالا

بهرام قاسمی: نه من چنین اطلاعی ندارم چنین چیزی درست نیست و پیغامی ما از طریق آقای پوتین برای آقای ترامپ نداریم و اگر جایی و محفلی گفتگویی شده یا سخنانی نوشته شده و مطرح شده فکر می‌کنم گمانه زنی ست...

قاسمی:.... چیزی که در رسانه‌ها عنوان شد بحث سرمایه‌گذاری یا همکاریهای نفتی میان دو کشور بود که به هر حال طرفین تعابیر خودشان را به دلایل خاص حالا سیاست خارجی و سیاستهایی که دنبال می‌کنند مطرح کردند...

آیا وزارت امور خارجه تأیید میکنه توافق نفت در برابر غذا را که آقای ولایتی مطرح کردند و بین رسانه‌های روسی و ایران هم یک خرده خبرساز شد و از طرف روسیه یک بخشی‌اش تکذیب شد یک بخشی‌اش تأیید شد.

 

سفر ولایتی به‌خاطر بن‌بست روابط تجاری با غرب

پاسدار سعدالله زارعی، ازمهره‌های خامنه‌ای سفر ولایتی به مسکو در آستانه مذاکرات ترامپ و پوتین، را ناشی از بن‌بست و سرخوردگی در رابطه با کشورهای اروپایی دانست و به خبرگزاری سپاه پاسداران گفت: سفر ولایتی به مسکو راهبردی بود و به موازات به بن‌بست رسیدن روابط تجاری با کشورهای هم‌پیمان آمریکا و نیز در حالی که به‌طور آشکار از بسته پیشنهادی اروپا سرخورده شده‌ایم، بیان‌کننده راه تازه‌یی پیش روی ما بود.

 

مسکو هیچگاه منافع خود را برای ایران هزینه نمی‌کند

افشار سلیمانی، سفیر سابق رژیم در جمهوری آذربایجان به یک روزنامه باند روحانی گفت: باید بدانیم که مسکو هیچ‌گاه منافع خودش را برای جمهوری اسلامی هزینه نخواهد کرد.

وی افزود: روسیه توان ایستادگی در برابر آمریکا را ندارد. چین هم با این‌که از نظر اقتصادی از روسیه بالاتر است روابط خود با آمریکا را فدای همکاری و حمایت از جمهوری اسلامی نمی‌کند.

 

روزنامه آرمان از باند روحانی هم‌چنین نوشت: معامله (ترامپ و پوتین) بر سر اوکراین و روسیه تنها وقتی انجام خواهد شد که جمهوری اسلامی به‌ویژه در بحث سوریه وجه‌المصالحه قرار گیرد.

 

ادعای خنده‌دار ۵۰میلیارد سرمایه‌گذاری روسیه در ایران

روزنامه حکومتی جمهوری با به تمسخر گرفتن ادعاهای ولایتی از دستاوردهای سفرش به روسیه، از جمله سرمایه‌گذاری ۵۰میلیارد دلاری روسیه در ایران نوشت: (این ادعا) موجب تعجب ناظران سیاسی و اقتصادی شد و نهایتاً هم روس‌ها ضمن تکذیب چنین توافقی از برنامه نفت در برابر کالا سخن گفتند! و در بعد سیاسی هم موضوع فشار پوتین برای خروج جمهوری اسلامی از سوریه را در دیدارش با ترامپ پیش‌بینی نمودند.

 

روزنامه حکومتی اعتماد نیز نوشت: اگر کسی انتظار داشته که روسیه در سوریه به پشتوانه‌ای برای جبهه (گروه‌های حامی نظام) تبدیل شود حتماً با سیاست خارجی روسیه آشنایی کافی ندارد.

 

روزنامه شرق هم نوشت: ایجاد محدودیت‌های سخت‌گیرانه علیه (نظام) یکی از موضوعات مهم مورد علاقه ترامپ و مشاورانش در مذاکره با پوتین است.

 

مطالب مرتبط

روسیه: تکذیب اظهارات ولایتی در مورد سرمایه‌گذاری

مذاکرات غیرمستقیم فرستاده خامنه‌ای و اسراییل در مسکو، گزارش میدل ایست مانیتور

نتیجه سفر ولایتی؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce910633-463d-4415-937b-fdf2375e6e6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات