728 x 90

سفر قاآنی به بغداد یک روز پس از تلاش برای ترور نخست‌وزیر عراق و هراس رژیم از پیامدهای آن

حمله پهپادی به محل سکونت نخست وزیر عراق
حمله پهپادی به محل سکونت نخست وزیر عراق

به‌دنبال حمله شکست‌خورده نیروی تروریستی قدس برای ترور نخست‌وزیر عراق پاسدار قاآنی سرکرده این نیرو وارد بغداد شد.

به گزارش باس نیوز بامداد دوشنبه ١٧آبان، اسماعیل قاآنی بلافاصله پس از ورود به بغداد با جریانهای سیاسی وابسته به رژیم آخوندی تشکیل جلسه داد.

این منبع نوشت: سفر قاآنی به بغداد یک روز پس از تلاش برای ترور مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به‌تاریخ ۱۶آبان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه حمله‌یی که مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق را هدف قرار داد، محکوم کرد و گفت که دولت او به نیروهای امنیتی عراق کمک می‌کند تا مقصران را شناسایی کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز طی یک تماس تلفنی با مصطفی کاظمی حمله به محل اقامت وی را یک حمله به حق حاکمیت و ثبات دولت عراق توصیف و تأکید کرد همکاری آمریکا با نخست‌وزیر و با عراق خدشه‌ناپذیر است و متعهد شد که در تحقیقات پیرامون این حمله از نیروهای عراقی پشتیبانی کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور مصر، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه؛ ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان از جمله رهبرانی بودند که روز یکشنبه با کاظمی تماس گرفتند و حمله پهپادی به نخست‌وزیر عراق را محکوم کردند.

اتحادیه اروپا اقدام سوءقصد علیه جان نخست‌وزیر عراق را قویاً محکوم کرد و خواستار حسابرسی از عاملان و مسببین این حمله شد.

جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا از مردم عراق در مسیر تحقق صلح، ثبات و رفاه حمایت می‌کند.

نیویورک تایمز ۱۶آبان نوشت: به‌دنبال حمله به محل اقامت نخست‌وزیر عراق، ترس و نگرانی از یک بی‌ثباتی گسترده‌تر در عراق شدت یافته است. سران شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران کاظمی را تهدید کرده‌اند.

مقتدی صدر این حمله را تلاشی برای بازگرداندن کشور به کنترل «نیروهای غیردولتی» توصیف کرد تا عراق را مجبور به زندگی در آشوب، خشونت و تروریسم کند.

برهم صالح نیز این حمله را مقدمهٔ یک کودتا توصیف کرد.

دانایی‌فر، سفیر سابق رژیم در عراق و از سرکردگان نیروی تروریستی قدس نسبت به پیآمد ترور نافرجام نخست‌وزیر عراق و حذف مهره‌های رژیم از دولت آینده عراق ابراز نگرانی کرد.

وی نوشت: من نگران این هستم که در شرایط فترت بعد از انتخابات، طرف‌هایی دنبال این باشند که یک وضعیت ویژه و خاص در عراق ایجاد کنند. طرف‌های خارجی ممکن است امیدوار باشند با تشکیل نوعی دولت اضطراری حاکمیتی تشکیل دهند که به مجلس پاسخگو نباشد.

پس از شکست حمله پهپادی نیروی تروریستی قدس به نخست وزیرعراق، کیهان خامنه‌ای روز ۱۶آبان پیامدهای آن را به ضرر مزدوران رژیم دانست و در یک رد گم کنی مضحک و احمقانه نوشت: «این حمله و تغییر معادلات که به ضرر نیروهای مقاومت رقم خورد، به قدری مشکوک بود که برخی احتمال نمایشی بودن حمله را مطرح کرده‌اند».

کیهان ولی‌فقیه ارتجاع افزود: «عمل نکردن پدافند هوایی مدرن آمریکا علامت سؤال‌های جدی درباره پشت‌پرده این حمله به‌وجود آورده که «شائبه نمایشی بودن این حمله را تقویت می‌کند و ادعاهای مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله را در ذهن پررنگ‌تر می‌کند».

روزنامه دیگر باند خامنه‌ای به‌نام وطن‌امروز نیز تحت عنوان «شب هالیوودی بغداد» کوشید شکست باندهای تروریستی وابسته به رژیم در این حمله را رفع و رجوع کند.

روزنامه حکومتی رسالت، حمله نافرجام به نخست‌وزیر عراق را یک «ادعا» نامید و با وحشت از پیامدهای آن نوشت: آنچه در عراق می‌گذرد، نشان‌دهنده یک بازی پیچیده و طراحی‌شده از سوی مخالفان مقاومت است

روزنامه حکومتی آرمان با نگرانی از پیامدهای این ترور شکست‌خورده نوشت: اگر نتیجه تحقیقات، حاکی از دخالت حشد‌الشعبی در عملیات ترور نافرجام کاظمی باشد، در آن صورت آیا دولت عراق موضوع را علنی و رسانه‌یی خواهد کرد؟ روشن است که متهم کردن حشد‌الشعبی به‌طور رسمی و علنی، به‌معنای آغاز ناآرامی‌های تازه‌یی در عراق خواهد بود. سرانجام این رویارویی مشخص نیست و چه بسا عراق را وارد دور دیگری از خون‌ریزی و کشت و کشتار کند و ایران را هم در معرض فشارهای تازه‌یی از جمله اختلال در روند مذاکرات وین قرار دهد.

روزنامه حکومتی آرمان در مطلب دیگری نوشت: آ‌نچه مهم است، تبعات حملات پهپادی امروز است؛ چه نمایشی باشد؛ و چه واقعی... طرح مخالفان عراقی، منطقه‌یی و بین‌المللی نظام ایران در عراق جلوگیری از تبدیل شدن الحشدالشعبی به حزب‌الله دیگر در منطقه است. منطقه وارد فاز جدیدی از تنشها شده که خطرناک‌تر از فازهای قبلی است.

این مطلب به یکی از پیامدهای احتمالی این رویداد اشاره کرده و می‌افزاید: گفتگوهای ما و عربستان نیز متوقف شده و احتمال ازسرگیری آن ضعیف است.

روزنامه آفتاب یزد از باند مغلوب نیز همنوا با باند غالب ولایت، به تکرار این ادعای مسخره پرداخت که کاظمی خودش به خودش پهپاد زده و نوشت: شاید این اقدام بازی خود الکاظمی باشد که اعتراضات به نتایج انتخابات را تحت شعاع خود قرار دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50398e18-9af4-444a-8458-745544cf385e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات