728 x 90

سفر فرستادگان آمریکا به کشورهای مختلف برای قطع تجارت با رژیم ایران

سفر فرستادگان آمریکا به کشورهای مختلف برای قطع تجارت با رژیم ایران
سفر فرستادگان آمریکا به کشورهای مختلف برای قطع تجارت با رژیم ایران

به گزارش خبرگزاری رویتر ۱۶خرداد۹۷

فرستادگان وزارت‌‌ خزانه‌داری و وزارت‌خارجه آمریکا با سفر به کشورهای مختلف تلاش می‌کنند آنها را از تجارت با رژیم ایران منع کنند.

بنا به این گزارش مقامهای وزارت‌خارجه و خزانه‌داری آمریکا به ژاپن و این هفته به اروپای غربی سفر کرده‌اند، جایی که آلمان، فرانسه و انگلستان در تلاشند توافق سال ۲۰۱۵ را حفظ کرده و رژیم ایران را قانع کنند به تجارت با این کشور ادامه خواهند داد.

به گزارش رویتر یک دیپلومات اروپایی گفت: «آمریکایی‌ها در حال سفرهای تبلیغاتی هستند و به همه جا می‌روند. آنها دگم هستند..»

 

فشار آمریکا بر بانکهای اروپایی

یک مقام دیگر اروپایی نیز گفته است که آمریکا با اعزام تیم‌هایی به نقاط مختلف جهان، به‌صورت خصوصی درباره تجارت با رژیم ایران هشدار می‌دهد. به‌گفته یک مقام اروپایی دیگر، واشنگتن «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» را تحت فشار قرار داده تا در شرکتهایی که با رژیم ایران تجارت می‌کنند سرمایه‌گذاری نکند.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا روز چهارشنبه اعلام کرده بود که نمی‌تواند به تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران بی‌اعتنا باشد.

دو دیپلومات به رویتر گفته‌اند، «اندرو پیک»، دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا که در حوزه ایران و عراق مسئولیت دارد، روز سه‌شنبه در جمهوری چک و چهارشنبه در مجارستان بوده است. یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا گفت: «هیأت نمایندگی وزارت‌خارجه در اروپا به‌دنبال جمع‌آوری حمایت برای تلاش‌های جهانی آمریکا در راستای تحت فشار قرار دادن رژیم ایران و توضیح سیاستهای تحریمی واشنگتن است.»

این مقام وزارت‌خارجه گفته است که هیأت مزبور به کشورهای متعددی سر خواهد زد و در هفته‌های آتی تماس‌های خود را در سطح جهانی توسعه خواهد داد. در همین حال، ارتباطات با سه کشور اروپایی انگلستان، فرانسه و آلمان نیز ادامه خواهد یافت.

 

هشدار آمریکا به اروپا در مورد سرمایه‌گذاری در ایران

اندرو پیک، در ماه مه گذشته، در واشنگتن، با دیپلومات‌های اروپایی نیز گفتگو کرده بود و به اروپا هشدار داده بود که سرمایه‌گذاری در ایران را بکاهد و گفته شده بود که تجارت با تهران، به رژیم ایران کمک می‌کند در برنامه موشکی خود سرمایه‌گذاری کرده و از نیروهای نیابتی خود در سوریه و یمن حمایت کند.

یک دیپلومات به تلاش‌های آمریکا در شرق اروپا نیز اشاره کرده که از نظر امنیتی در مواجهه با روسیه، وابسته به کمکهای آمریکا هستند.

 

مطالب مرتبط

اندرو پیک معاون دستیار وزارت‌خارجه آمریکا:‌ رژیم ایران باید سنگین‌ترین بها را بپردازد

توقف خرید نفت ایران توسط شرکتهای نفتی اروپا و هند

تحریم ایران، توقف معاملات تجاری کمپانیهای آمریکایی با رژیم ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac240e03-ed34-4fdb-a632-76e243883ca5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات