728 x 90

سرگیجه بنزینی و وحشت از قیام

از ظهر چهارم آبان خبر اختلال در سامانه بنزین در سراسر کشور، رژیم را دچار بحرانی شدید کرد که کماکان ادامه دارد. دو تابلو متصور درباره از کار افتادن سامانه بنزین وجود دارد

تابلو اول: آنطور که خود سران و کارگزاران رژیم می‌گویند «قرائن نشان می‌دهد که یک حمله گسترده (سایبری) بوده است»

اگر این‌گونه باشد، نشان می‌دهد تا کجا ساختار نظام ولایت پوسیده و سوراخ است. به‌ویژه وقتی به‌اعتراف خودشان این سامانه در مداربسته (داخلی) بوده و به شبکه جهانی اینترنت وصل نیست؛ پس نشان می‌دهد پای عنصر نفوذی، آن هم در سطوح بالای حکومتی در میان است.

تابلو دوم: یک گمانه‌زنی دیگر که بیشتر از جانب مردم بیان می‌شود این است که از کار افتادن سامانه هوشمند بنزین کار خود رژیم است که از یک‌طرف می‌خواهد بنزین را گران کند از طرف دیگر تجربه آبان۹۸ را دارد و در وحشت از پیامد‌های انفجاری گرانی بنزین، می‌خواهد تا حد امکان مانع از شوک ناشی از غافلگیری شود.

هر کدام از این دو تابلو را مفروض بگیریم، اما آنچه تا همین لحظه، عینی و یقینی است، وحشت‌زدگی رژیم از پیامدهای این رخداد است. از سوی دیگر در همین شرایط و در آستانه سالگرد قیام آبان خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) از یک رزمایش جنگ شهری و آزادسازی یک شهر تصرف شده توسط دشمن فرضی خبر داد. چه رویدادی رساتر از این می‌تواند وحشت‌زدگی رژیم را بیان کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e310d299-326d-46bd-aa3d-021ec5f45c3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات