728 x 90

سرکوب با چماق شکسته!

سرکوب زنان
سرکوب زنان

خطرناک‌ترین مرحله برای هر دیکتاتور هنگامی است که در اجرای سرکوب دچار ضعف و ناتوانی شود. آنجاست که مردم به‌روشنی در می‌یابند که: اکنون دیگر می‌توان «کار» گرگ را «تمام» کرد!

 

پنجشبنه ۲۷تیر۹۸سرکرده جنایتکار نیروی انتظامی پاسدار اشتری خبر از اجرایی شدن طرح سرکوب‌گرانه جدیدی به نام طرح « ناظر یک» داد، طرحی برای اجرای قانون مبارزه با بی‌حجابی. پاسدار اشتری که پیش از این به ناتوانی نهاد و نیروهای تحت‌امرش در سرکوب زنان و مبارزه با پدیده ضدبشری و آخوند‌ساخته به‌اصطلاح بدحجابی اعتراف کرده بود، اکنون خبر از ایجاد یک نهاد و برپایی یک طرح دیگر در سرکوب زنان می‌دهد.

 

۳۲نهاد سرکوبگر!

پاسدار اشتری در سخنان پنجشنبه ۲۷تیر خود بار دیگر به وجود ۳۲نهاد و دستگاه سرکوبگر اجتماعی اشاره کرد که پیوسته دست‌اندرکار سرکوب مردم در کوچه و خیابانهای مملکت هستند.

شاید در نگاه اول وجود ۳۲دستگاه سرکوب نشانه قدرت رژیم جلوه کند اما واقعیت آن است که نفس ایجاد ۳۲نهاد برای اعمال سرکوب اجتماعی خود بزرگ‌ترین نشانه ناتوانی یک نظام حکومتی و یک دولت، در کنترل شهروندان خود است. چرا که اگر تیغ نظام برندگی داشت و می‌توانست مسأله‌یی برای نظام حل کند، با همان یک دستگاه انتظامی مسأله حل می‌شد و نیازی به دومی و سومی و بیستمی و سی و دومی نبود! که اکنون بیاید و خبر از ایجاد و برپایی یک طرح سرکوب‌گرانه جدید بدهد! خبری که از نظر سیاسی هم اتفاقاً به ضرر دیکتاتور است و نشان از حال زار رژیم می‌دهد.

خبری که نشان می‌دهد بی‌شک آن دستگاهها کارآیی نداشته‌اند که خامنه‌ای ناگزیر از به میدان فرستادن جمع دیگری از اراذل و اوباش حکومتی‌اش برای سرکوب مردم شده است.

 

۲۶دستگاه سرکوب زنان!

از سوی دیگر پاسدار اشتری در همان خبر پنجشنبه ۲۷تیر ۹۸گفت: « ممکن است، عده‌ای با صدور برخی اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها، از پلیس حمایت کنند اما ناجا در عمل تنها است. سردار اشتری به وظایف ۲۶دستگاه در موضوع عفاف و حجاب، اشاره کرد» و در واقع با اعلام همین خبر اذعان کرد که برای اعمال سرکوب بیشتر نسبت به زنان هم‌ میهن‌مان ۲۶دستگاه خاص سرکوب زنان تحت عنوان عفاف و حجاب دارند!

دستگاههایی که یکی پس از دیگری از زنان شکست‌خورده و به گوشه خیابان پرتاب می‌شوند.

 

بیلان سرکوب زنان

سرکرده مفلوک نیروی انتظامی در همین گفته‌هایش که در جمع ائمه جمعه خامنه‌ای ایراد می‌کرد گفت: « از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود ۳۰۰هزار پیامک برای افراد متخلف ارسال شده که از این تعداد ۱۵۰هزار نفر برای اخذ تعهد مراجعه کرده‌اند که با برخورد محترمانه از آنها تعهد اخذ شده است»! همین مزدور در همین سخنرانی ناخواسته به افزایش مقاومت زنان در برابر نیروهای سرکوبگر خودش هم اشاره کرده و گفته است: « در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اقدامات سلبی و ایجابی ناجا ۴۰درصد افزایش پیدا کرده است».

پاسدار جنایتکار اشتری در پایان سخنانش گفت:

بر اساس قانون، بی‌حجابی جرم محسوب می‌شود!

خودرو هم حریم خصوصی نیست و نمی‌شود در آن کشف حجاب کرد!

اما ناخواسته و با اعلام این‌که در همین ۴ماهه اخیر حدود ۳۰۰هزار پیامک برای افراد متخلف ارسال کرده، نشان داد که قانونش چقدر در جامعه رسوخ کرده! و چقدر مردم به آن پای‌بند هستند!

و از این عدد بدتر، عدد و آمار بعدی بود که گفت از آن ۳۰۰هزار نفر تنها حدود ۱۵۰هزار نفرشان برای اخذ تعهد مراجعه کرده‌اند! یعنی ۱۵۰هزار نفر دیگر حتی «تره» هم برای این نیروی جنایتکار «خرد» نکرده و اساساً به پیامک نیروی انتظامی وقعی ننهاده‌اند!

و باز هم از این خجالت‌آورتر یادآوری این نکته است که پیش از این، همین پاسداران وحشی انتظامی در همان خیابان با مردم درگیر می‌شدند و اکنون از ترس این‌که اتفاقی در خیابان نیفتد برای بقول خودشان متخلفان، پیامک صادر می‌کنند و بعد هم با «برخورد محترمانه!؟» از آنها تعهد می‌گیرند.

آنهم در مملکتی که به استناد سخنان همین عنصر سرکوبگر، ۳۰۰مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مبارزه با زنان به تصویب مقام معظم رهبری جنایتکارش هم رسیده است و اکنون باید آن ۳۰۰مصوبه را هم در کنار دیگر قوانین‌شان «در کوزه گذاشته» و آبش را بخورند!‌

 

نیروی انتظامی «تنها» است!

جدای از آنچه که این سرپاسدار جنایتکار گفته و حتی تلاش کرده رذالت‌های مأمورانش در گوشه و کنار شهر را هم با قانونی خواندن و تشویقیه دادن به‌قول معروف «جا» بیندازد و به مردم برساند که مأمورانش اجازه هتاکی و ضرب و جرح مردم را هم دارند و برای اینکار تشویقیه هم می‌گیرند، اما روشن است که در توازن قوای بین مردم و حاکمیت سرکوبگر، این مردم هستند که در همین شرایط هم دست بالا را دارند و این نیروی انتظامی است که از رویارویی با مردم «ذله» شده و توانش را از دست داده است.

در همین سخنان، پاسدار اشتری نهایتاً به عجز آمده و با دلخوری نسبت به دیگر پاسداران نظام به آنها خرده می‌گیرد که:

« نیروی انتظامی وظیفه برخورد با ناهنجاریها را برعهده‌ دارد اما امروز برحسب کم‌کاری برخی دستگاه‌ها، شاهد افزایش این موضوع در جامعه هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان این‌که نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی در عمل تنها است، خاطرنشان کرد: ممکن است، عده‌یی با صدور برخی اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها، از پلیس حمایت کنند اما ناجا در عمل تنها است»!

و این البته فرجام نظامی است ضدمردمی و سرکوبگر که با اتکا به سلاح خود می‌خواهد یک ملت را اسیر نگهدارد در حالی‌که فغان نیروهای سرکوبگرش بیش از هر زمان دیگر شنیدنی است.

و این تازه در دورانی است که هنوز مردم حرف آخرشان را نزده‌اند! آن روز البته چه دیدنی است: روز غلبه مظلوم بر ظالم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdeca5da-9dd4-4fe5-bac4-021a4221d595"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات