728 x 90

سرکرده باند کتائب وابسته به رژیم: رئیسی گروه‌های شبه‌نظامی در سراسر خاورمیانه را طی چهار سال آینده تقویت خواهد کرد

ابوعلا الوالی سرکرده باند کتائب حزب‌الله در عراق از مزدوران رژیم آخوندی
ابوعلا الوالی سرکرده باند کتائب حزب‌الله در عراق از مزدوران رژیم آخوندی

آسوشیتدپرس ۱۵تیر نوشت: در ۲۷ژوئن، هواپیماهای جنگی آمریکا حملات هوایی را در نزدیکی مرز عراق و سوریه علیه تأسیساتی که گروه‌های شبه‌نظامی مورد وابسته به رژیم ایران از آنها برای پشتیبانی از حملات هواپیماهای بدون سرنشین در داخل عراق استفاده می‌کردند انجام دادند. در این حملات حداقل ۴شبه‌نظامی کشته شدند.

ایالات متحده شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران را مسئول حملات عمدتاً موشکی این شبه‌نظامیان می‌داند که حضور آمریکا در بغداد و پایگاههای نظامی سراسر عراق را هدف قرار داده است. اخیراً شبه‌نظامیان پهپاد استفاده می‌کنند.

آسوشیتدپرس به‌نقل از یک سرکرده باند کتائب وابسته به رژیم آخوندی نوشت، ابوعلا الوالی در مصاحبه با آسوشیتدپرس در بغداد گفت، برنده شدن ابراهیم رئیسی در ایران گروه‌های شبه‌نظامی در سراسر خاورمیانه را طی چهار سال آینده تقویت خواهد کرد. وی قول داد به‌خاطر کشته شدن چهار تن از نیروهایش در حملات هوایی آمریکا در مرز عراق و سوریه تلافی کند.

رویترز ۱۴تیر به‌نقل از دو منبع امنیتی عراق نوشت، روز دوشنبه یک پهپاد در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد رهگیری و منهدم شد ولی به کسی آسیبی نرسید. منابع گفتند که این پهپاد نتوانست به مجموعه سفارت نزدیک شود.

فرانس۲۴ نیز نوشت نیروهای آمریکایی دوشنبه شب یک پهپاد مسلح را برفراز سفارت آمریکا در بغداد هدف قرار داده و ساقط کردند. این رخداد ساعاتی بعد از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد در غرب عراق صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سامانه‌های دفاعی آمریکایی در بغداد اقدام به شلیک به سمت پهپادی که پر از مواد منفجره کردند.

این خبرگزاری افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۴۷حمله منافع آمریکا را در عراق، جایی که ۲۵۰۰سرباز آمریکایی مستقر شده‌اند، هدف قرار داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2bcc9c29-165d-4980-adc2-4a3d579e93ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات