728 x 90

سرهم بندی کردن لایحه رتبه‌بندی معلمان در هراس از بالا گرفتن اعتراضات

لایحه رتبه بندی  معلمان
لایحه رتبه بندی معلمان

مجلس رژیم که صبح سه‌شنبه برخلاف وعده قبلی در عمل رسیدگی به لایحه رتبه‌بندی معلمان را از دستور کار خارج و صرفاً به تصویب یک بند بی‌اثر مبادرت کرده بود، صبح چهارشنبه ۲۴آذر در هراس از بالا‌گرفتن اعتراضات با سراسیمگی و با تغییر محتوای لایحه رتبه‌بندی، آن را زیر فشار پاسدار قالیباف به تصویب رساند. فضیحت این ترفند آن قدر واضح و به‌قول معرف «آش آن‌قدر شور شد»، که یک عضو مجلس فرمایشی در تذکر خود گفت: حق و حقوق فرهنگیان اینجا پایمال می‌شود، اما پاسدار قالیباف جلو او پیچید و جواب داد که تذکر اصلاً وارد نیست و پیشنهاد هم وارد نیست.

در این کشمکشها، بحران بودجه و درماندگی دولت رئیسی و هراس نظام از خیزشهای مردمی برملا شد و جنگ گرگها چنان بالا گرفت که یک عضو مجلس ارتجاع درباره اوضاع بحرانی ولایت خامنه‌ای، گفت: نظام به یکباره به میدان کُشتی بدل شده و باید در این میدان به هر قیمتی دولت رئیسی زمین زده شود و ضربه فنی گردد.

مهدی روشنفکر، مجلس ارتجاع ۲۴آذ:

«کسی نمی‌تواند برخی کم کاریها و اشتباهات دولت فعلی در این زمان اندک منکر شود، اما حجم نجومی انتقادات در یک زمان اندک، آن هم در شروع کار دولت با این همه مشکلات موجود و تحریم‌های ظالمانه امکان دارد به جای ساختن فرصت دلیلی برای سوختن فرصتها باشد و حتی گاها تهدیدی برای جامعه شود. این عزیزان دائما جامعه را به کشتی تشبیه می‌کردند که همه ما در آن حضور داریم و غرق شدن این کشتی به غرق شدن همه ما منجر خواهد شد. اما برخی همین عزیزان نسبت به دولت جدید آن هم در یک زمان اندک به دور از صبر دائما در حال نقد هستند گویی جامعه‌ای که تا دیروز به مانند یک کشتی بود به یکباره به میدان کُشتی بدل شده است و باید در این میدان به هر قیمتی این دولت زمین زده شود و ضربه فنی گردد اما منتقدان عزیز این جامعه همان کشتی یک سال پیش است و اتفاقات امروز دریا مواج تر و خطرناکتر است». (خبرگزاری دانشجو رژیم ۲۴آذر)

نظری، مجلس ارتجاع ۲۴آذر ۱۴۰۰:

«ما در شرایط حساس اجتماعی و تاریخی قرار گرفته‌ایم. فشار اقتصادی، تورم کمرشکن همگان را به ستوه آورده و همواره شاهد اعتراضات صنفی گوناگون در مقابل مجلس هستیم. دولت و مجلس با تدبیر و عمل گرایی به وظیفه خود عمل کنند و در مسیر مذاکرات عزت‌مندانه، نتیجه محور و واقع‌بینانه به رفع تحریم‌ها اقدام کنند». (خبرگزاری مجلس رژیم ۲۴آذر)

آخوند ذاکر، مجلس ارتجاع ۲۴آذر ۱۴۰۰:

«تو شهر مناطق محروم شهرداری وارد میشه اول می‌گوید آقا شما می‌خواهید مغازه‌ای را درست کردید ده سال پانزده سال پیش مغازه درست کردی چون آن زمان ماده ۱۰۰ نشده باید بیاید ماده صد یک جریمه ماده صد می‌گیرد و بعد دیگه به‌لحاظ صدور گواهی عدم خلاف باید یک جریمه عوارض هم بدهی و بعد این‌که هزینه خدمات شهری به معابر هم باید بدهی و بعد می‌گوییم هزینه کسری قطعه نیز باید بدهی و بعد می‌آید میگه هزینه جدول و آسفالت و بعد می‌گیم که ارزش افزوده کجا رفت؟ استقرار محل کجا رفت؟ ... بابا یک بدبخت اسلام‌آبادی... با هزار مصیبت برای خود برای فرزند یک مغازه درست کرده این همه هزینه می‌خواهید از او بگیرید؟ این به فکر مرغ به فکر نان به فکر فرزندش اشتغال فرزندش باشه یا به فکر تأمین بودجه شما؟

جریمه‌های کرونا را من خواهش می‌کنم از سران قوا یک دردی شده برای مردم، هر کدام ۱۰میلیون، ۵میلیون، ۴میلیون، ۳میلیون، بابا اینها را تخفیف بدهید اینها را عفو بدهید» (خبرگزاری مجلس رژیم ۲۴آذر)

حق‌وردی، مجلس ارتجاع ۲۴آذر ۱۴۰۰ «ویروس مخرب سقوط ارزش دارایی‌های مردم از جمله آنها بوده ویروس مهلک گرانی که به‌ویژه زندگی اقشار آسیب‌پذیر از کارگران و کارمندان گرفته تا فرهنگیان منتظر رتبه‌بندی و بازنشستگان و مستمری‌بگیران را به‌شدت متزلزل کرده است. در این میان حکایت کارگران فصلی و ساختمانی بدون بیمه شنیدنی است که چگونه بدون کار و در آمد و بیمه زندگی می‌گذرانند». (خبرگزاری مجلس رژیم ۲۴آذر)

مظفری، مجلس ارتجاع ۲۴آذر ۱۴۰۰ «فریاد مردم من برای آب بلند است، چاه کشاورزی را پر می‌کنیم اما جایگزینی به کشاورز نمی‌دهیم؛ دامداران دام‌های باردار خود را می‌کشند؛ » (خبرگزاری مجلس رژیم۲۴ آذر)

محمدبیگی، مجلس ارتجاع ۲۴آذر ۱۴۰۰ «یکی از نقص های نظام فعلی سلامت ما بالاتر بودن تعرفه‌ها در بخش خصوص نسبت به بخش دولتی است این مدل بودجه بستن منجر به افزایش فرار پزشکان به بخش خصوصی و نارضایتی مردم از خدمات دولتی خواهد شد» (خبرگزاری مجلس رژیم۲۴آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f95d5f13-f8a6-4449-bfdb-e28e669fe346"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات