728 x 90

سرنوشت شبه نظامیان رژیم ایران در یمن

ریاض یاسین سفیر یمن در فرانسه
ریاض یاسین سفیر یمن در فرانسه

احمد عوض بن مبارک سفیر یمن در سازمان ملل‌متحد شامگاه چهارشنبه ۲۰ژوئن ۳۰خرداد گفت اکنون دیگر جامعه جهانی اهمیت بازپس‌گیری بند الحدیده از حوثی‌ها را درک می‌کند.

این در حالی است که عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن پیش از این بر ادامه عملیات نظامی در جبهه‌های مختلف تا رسیدن به صنعا و باز پس‌گیری تمامی مناطق این کشور از شبه‌نظامیان تأکید کرده است.

رئیس‌جمهور یمن تأکید کرد که عملیات کنونی تا صنعا و پیش از باز پس‌گیری حاکمیت از شبه‌‌نظامیان حوثی وابسته به ایران متوقف نخواهد شد.

 

سفیر یمن در فرانسه

در رابطه با عملیات آزادسازی یمن از شبه‌‌نظامیان حوثی و قطع سرانگشتان رژیم ایران در یمن، دکتر ریاض یاسین سفیر یمن در فرانسه به العربیه گفت:

 

در واقع شروع پایان دادن به کودتا در یمن با آزادسازی عدن در ماه رمضان سال ۲۰۱۵شروع شد. آزادسازی عدن شروع واقعی و پایه‌یی پایان دادن به طرح و برنامه‌های کودتاگران بود.

امروز هم ما در آستانه آزادسازی بندر حدیده هستیم و تنها چند گام با این بندر فاصله داریم. به نظرم پایان کار کودتا برای همه در سطح جهان و منطقه و داخل یمن بسیار روشن شده. این پروژه که می‌خواست مردم یمن را قرنها به عقب ببرد و یمن را به جنگی بی‌پایان بکشاند در حال پایان یافتن است.

با توجه به این‌که شبه‌‌نظامیان حوثی دست به هر کاری می‌زنند و بیشترین میزان مین را در یمن کاشته و بسته‌های انفجاری زیادی را در مناطق مختلف یمن نصب کرده‌اند، نکاتی که عبد ربه منصور هادی گفته برای همه روشن شده و نشان می‌دهد که این شبه‌‌نظامیان صلاحیت آن را ندارند که در دولت یمن شریک یا در آینده طرف حساب صلح باشند.

 

شبه‌‌نظامیان حوثی باید خلع‌سلاح شوند

سفیر یمن در فرانسه در ادامه گفتگوهایش با العربیه گفت: شبه‌‌نظامیان حوثی نه تنها باید از حدیده خارج شوند بلکه باید تمامی ارگانهای دولتی که اشغال کرده‌اند را تخلیه کنند. باید تسلیحات سنگین و نیمه سنگینی که به‌دست آورده‌اند را تحویل دهند. و در یک کلام می‌بایست قطعنامه ۲۲۱۶سازمان ملل‌متحد را اجرا کنند. این کار اصلی است که باید انجام بدهند. کار اصلی است که باید انجام بدهند. در صورتیکه شبه‌‌نظامیان حوثی به‌دنبال صلح بودند دست به این همه جنایت نمی‌زدند و از غیرنظامیان به‌عنوان سپر دفاعی خود استفاده نمی‌کردند و این فاجعه انسانی در یمن را ادامه نمی‌دادند.

با توجه به پیشرویهای ارتش ملی یمن و نیروهای مشترک نظامی در استان حدیده سفیر یمن در فرانسه به العربیه گفت: ما می‌خواهیم که بندر حدیده را در کوتاهترین زمان ممکن آزاد کنیم ولی بعضی اوقات شرایطی غیرطبیعی وجود دارد چرا که شبه‌‌نظامیان حوثی مانند هر گروه تروریستی دیگر به قوانین انسانی و حتی به قواعد درگیری ملتزم نیستند. آنها برای به تعویق انداختن آزادسازی این استان هر کاری را می‌کنند.

 

مطالب مرتبط

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3ee60cc-43d5-4dd4-ab05-bf3c7bbf1b06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات