728 x 90

سرخوردگی علی ربیعی از مواضع دولت جدید آمریکا و طفره رفتن از بیان مواد قرارداد ننگین با چین

علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی
علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی

دژخیم علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی، به گزارش سایت ایران پرس نیوز روز سه‌شنبه ۱۰فروردین، از مواضع دولت جدید آمریکا ابراز سرخوردگی کرد و درباره قرارداد طولانی‌مدت با چین گفت که این سند عهدنامه بین‌المللی محسوب نمی‌شود.

خبرنگار ایلنا: با یکسری فضاسازیهای رسانه‌یی روبه‌رو بودیم مبنی بر این‌که حالا ترکمنچای چین و در واقع عنوانهایی از این دست در ابتدای امر مردم خواستار این بودند که این سند انتشار پیدا کند...

ربیعی: انتشار متن کامل مشروط به موافقت طرفین هست ما البته من همین جا عرض می‌کنم هیچ ملاحظه‌ای برای انتشار آن نداریم اما شاید نظر طرف مقابل ما متفاوت بوده باشد و به دلایلی این تمایل را نداشتند این سند صرفاً یک نقشه راه است و حاوی هیچ تعهدی برای طرفین نیست و نیازمند کار در آینده بر اساس این سطح هست این یک چارچوب کلی و ظرفیتی ست که در طول زمان باید از طریق توافقاتی در حوزه علائق مشترک تکمیل بشوند بر همین مبنا این سند پیمان قرارداد و عهدنامه بین‌المللی محسوب نمیشه و طبق این تفسیر حقوقی نیازی هم به مصوبه مجلس ندارد... .

خبرنگار ای.بی.سی: اصولاً چگونه رفع تحریم‌ها بدون تماس و گفتگو تعریف نقشه راهی چه مستقیم یا از طریق شخص ثالثی متصور هستش؟ و این‌که انجام یک نشست با آمریکایی‌ها چه ضرری دارد؟

ربیعی: متأسفانه آقای بایدن مواضع پیش از انتخابات خود را بعد از پیروزی در انتخابات نقض کرد و هم‌چنان روش شکست‌خورده فشار حداکثری را تا حالا که ادامه داد البته ما اظهاراتی شنیدیم که بنا دارند نسبت به این امر تجدید نظر کنند تا به امروز که همان خط را دارند ادامه می‌دهند

باید بدانند که هر روز تعلل بیشتر در لغو تحریم علیه ایران آنها را از به دست آوردن چشم‌انداز بهتری از روابط با ایران هم دورتر خواهند کرد.

سخنگوی دولت آخوند روحانی هم‌چنین به کسادی نمایش انتخاباتی رژیم اعتراف کرد و گفت: هم از خارج و هم از داخل احساس که صندوق رأی تاثیری در سرنوشت جامعه ندارد را القا می‌کنند.

«جریانهایی برای مأیوس کردن مردم از صندوق‌های رأی آغاز به کار کردند و شتاب تازه‌یی گرفتند و مطمئن هستیم که تا روز انتخابات این جریان به کار خود ادامه خواهد داد متأسفانه هم از خارج و هم از داخل به‌طور ناخودآگاه به شیوه‌هایی برخی از مطالب را بیان می‌کنند که احساس این‌که نتیجه برآمده از صندوق رأی تاثیری در سرنوشت جامعه ندارد را القا می‌کنند دولت در چارچوب مواضع بیان شده رهبری معظم مبنی بر مشارکت حداکثری مردم تلاش همه‌جانبه‌ای در این زمینه خواهد داشت...».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/673cf7e6-0dc4-4cf7-8b98-a501a10e77ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات