728 x 90

سرخوردگی آخوند روحانی: در دولت جدید آمریکا هم تا امروز ما اقدام مناسب و درستی را مشاهده نکردیم

دیدار آخوند روحانی با سفرای خارجی ۲۱بهمن
دیدار آخوند روحانی با سفرای خارجی ۲۱بهمن

آخوند روحانی عصر روز سه‌شنبه ۲۱بهمن با سرخوردگی درباره رویکرد دولت بایدن در تنظیم با تحریم‌ها و برجام گفت: «در دولت جدید آمریکا هم تا امروز ما اقدام مناسب و درستی را مشاهده نکردیم. دولت جدید آمریکا مدعی است می‌خواهد با کووید۱۹ مقابله کند و به (نظام) کمک کند، اما اقدامی تا امروز ندیدیم».

آخوند روحانی درباره بازگشت به برجام گفت: «امروز هم اعلام می‌کنیم هر ساعتی که ۱+۵ به کلیه تعهدات این توافق یعنی برجام پایبند شوند و عمل کنند بدانند در ساعت بعد ما به تعهدات‌مان عمل خواهیم کرد اما اجرای تعهدات ما در صورتی است که کاملاً روشن و واضح باشد که ۶کشور روبه‌روی ما هم به همه تعهدات خود عمل کردند...ما آماده‌ایم هر روزی که آمریکا به تعهدات کامل خود در برجام برگردد ما هم همه تعهدات برجامی خود را اجرا و عمل کنیم».

آخوند روحانی در ماتم کشته شدن دژخیم سلیمانی و مزدور رژیم ابومهدی مهندس گفت: «قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس به دست آمریکا کشته شدند، پاسخ این ترور را چه کسی باید بدهد؟ دادگاههای بین‌المللی در برابر این جنایت! سکوت نکنند».

رئیس جمهور ارتجاع گفت: «ما قربانی تروریزم، ما قربانی سلاح کشتار جمعی و سلاح شیمیایی هستیم و جایگاه و سابقه ملت ما برای همه جهانیان روشن است».

این در حالی است که روز دوشنبه ۲۰بهمن محمود علوی وزیر اطلاعات رژیم آخوندی به پروژه بمب‌سازی اعتراف کرد و وضعیت رژیم را به گربه‌ای که گیر افتاده تشبیه کرد که ممکن است اقدام به بمب‌سازی کند و گفت: «عرض شود خدمتتون یک گربه را اگر یک گوشه گیر بیاورند ممکن است رفتاری بکنه که گربه‌ای که آزاده اون رفتار رو انجام نمیده. اگر ایران رو به اون سمتها هول بدهند اونوقت تقصیر ایران نیست. تقصیر اونهایی است که هل دادند که در شرایط عادی ایران اصلاً چنین نیتی و چنین برنامه‌یی نداره».

و همچنین این در حالی است که هفته گذشته ۱۶بهمن دادگاه آنتورپ بلژیک اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران را به جرم توطئه بمبگذاری در گردهمایی مجاهدین به ۲۰سال زندان محکوم کرد.

آسوشیتدپرس ۲۱بهمن۹۹ گزارش داد: علوی وزیر اطلاعات رژیم ایران به غرب هشدار داد که در صورتی که تحریم‌های بین‌المللی علیه این رژیم باقی بماند به سمت تولید سلاح اتمی به پیش خواهد رفت.

اظهارات علوی به‌صورت نادری بیان می‌شود که حاکیست رژیم ایران ممکن است مسیر خودش را در رابطه با برنامه اتمی تغییر کرد. این در حالیست است که رژیم ایران مدتهاست که تأکید می‌کند که برنامه اتمی آن با فقط اهداف صلح‌آمیز بوده است.

خامنه‌ای پیش‌تر طی سخنرانی بتاریخ ۲۱بهمن ۹۹ گفته بود: آن طرفی که حق شرط گذاشتن در برجام را دارد نظام است، نه آمریکا و ۳کشور اروپایی که کل تعهدات را زیر پا گذاشتند.
خامنه‌ای تأکید کرد: اگر می‌خواهند نظام به تعهدات برگردد، آمریکا باید همهٔ تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم درست است، آنوقت به تعهدات بر می‌گردیم (تلویزیون سی.ان.ان ۲۱بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c686739-7c67-45e2-9137-da3de2888a78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات