728 x 90

سرانجام بازی با رتبه‌بندی معلمان

سخن روز
سخن روز

رئیسی جلاد تنها یک حرف راست زد و در واکنش به رسوایی «انشاءالله درمانی»، به‌تازگی گفت: باز هم می‌گویم انشاالله

امروز این حرف جلاد یکبار دیگر نمود مادی پیدا کرد. مجلس ارتجاع، به‌رغم وعده‌های قبلی حاکمیت آخوندی و «انشاءالله‌» گفتنهای رئیسی و سایر کارگزاران رژیم به معلمان، «رتبه‌بندی» را نپذیرفت و پاسخ معلمان زحمتکش میهن‌مان را با حقوق‌های ۳ تا ۵بار زیر خط فقر، با سفره‌های خالی، با محرومیت از حد‌اقل‌های زندگی و با گرانی‌ها و تورم سرسام‌آور، نداد.

البته همان انشاءالله گفتن دروغین به معلمان هم تنها به‌خاطر فشار اعتراضات، اعتصابات و تجمع‌های پیوسته و سراسری معلمان بود که حتی از مدار صنفی به مدار سیاسی و شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» بالغ شده است.

 

از صبح یکشنبه ۹آبان مجلس ارتجاع در رابطه با رتبه‌بندی معلمان جلسهٔ غیرعلنی برگزار کرد. معلوم نیست چرا موضوعی اینچینی باید پشت درهای بسته و در خفا بحث شود. مگر خواست معلمان چیست؟ جز دریافت حق حداقلی خود و جز این‌که خواهان برخورداری از رفاه حداقلی هستند؟

اما به گفتهٔ کارشناسان رژیم تن‌دادن به رتبه‌بندی معلمان یعنی افزایش حقوق آنها در حد ۳میلیون تومان برای عموم معلمان و ۷میلیون تومان برای معلمان بالای فوق‌لیسانس (علیرضا سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس ارتجاع-مهر۱۴۰۰)؛ این هم یعنی رژیم باید این میزان پول را وارد بودجه خود کند. بودجه‌یی که به‌گفتهٔ رئیسی جلاد با کسری ۴۵۰هزار میلیارد تومانی روبه‌روست و «دولت دست‌کم برای ۳۰۷هزار میلیارد تومان این کسری هیچ منبع درآمدی ندارد» (روزنامهٔ رسمی وزارت صمت رژیم-۹ آبان۱۴۰۰).

 

البته این یک دروغ بزرگ است. کافیست هزینه‌های سنگین و نجومی که خامنه‌ای به حزب‌الشیطان می‌دهد تا جایی که حسن نصرالله تأکید می‌کند: تا ایران پول دارد، ما هم پول داریم!؛ و هزاران میلیارد تومانی که برای حوثی‌ها و حشدالشعبی می‌فرستد و خرج تروریسم و صدور ارتجاع در منطقه می‌کند و آن «۳۰میلیارد دلاری که در سوریه هزینه کرده است» (فلاحت پیشه، عضو پیشین مجلس ارتجاع-اردیبهشت۹۹)؛ و هزینه‌های صدها میلیارد دلاری که خرج برنامهٔ ضد ملی موشکی و هسته‌یی خود می‌کند را حذف کند، تا هزینهٔ رتبه‌بندی معلمان و حقوق تمامی اقشار مردم ایران تأمین شود.

اما بحث بر سر یک رژیم ضد ملی، ضدمردمی و غارتگر است؛ رژیمی که بافت و ساختش از مافیا و غارتگرانی تشکیل شده که علت وجودی‌شان دزدی و چپاول مردم است. برای همین هم امروز پس از جلسهٔ غیرعلنی مجلس ارتجاع، در آغاز جلسهٔ علنی موضوع رتبه‌بندی را به‌بهانهٔ داشتن ابهامات، به کمیسیون آموزش بازگرداندند که معنایش سردواندن معلمان برای یک مدت نامعلوم دیگر است.

 

البته خامنه‌ای و رئیسی یک مشکل بزرگ دارند. همان مشکلی که باعث شده موضوع رتبه‌بندی معلمان را نتوانند تعیین‌تکلیف کنند و با بازی و مانور و تلاش برای سردواندن، پاسخ مشخصی ندهند. مشکل آنها نفرت و خشم میلیونها معلم و فرهنگی غارت شده است که ماههاست برای عملی شدن طرح رتبه‌بندی دست به اعتراضات سراسری و گسترده می‌زنند؛ اعتراضاتی که رژیم تجربه دارد که پیش درآمد قیامهای بزرگ و خطرناک است. از طرف دیگر رژیم نه‌می‌خواهد و نه‌می‌تواند از هزینه‌های تروریسم و سرکوب به‌نفع حقوق اقشار کم کند. همین بن‌بست هم پرده از علت برگزاری جلسهٔ غیرعلنی در مجلس ارتجاع، بر‌می‌دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/586a352e-4587-4ef5-990e-e76cbe246cd1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات