728 x 90

سخنگوی کمیسیون اروپا: نگرانی اصلی ما پایبندی کامل رژیم ایران به تعهداتش در توافقنامه هسته‌یی است

پتر استانو
پتر استانو

پتر استانو، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بریفینگ روز شنبه اول اسفند درباره تحریم‌های رژیم ایران و برجام گفت: تحریم‌های آمریکا در دوره دولت ترامپ توسط دولت آمریکا مجدد اعمال شد پس از این‌که این دولت از توافقنامه خارج شد و تحریم‌ها را به‌صورت یکجانبه مجدد اعمال کرد. آمریکا در رابطه با تحریم‌ها علائمی داده است. آمریکا در حال اقدام برای لغو مکانیسم ماشه در سازمان ملل و رفع محدودیتها علیه دیپلماتهای ایران است. این اقدامات فضایی ایجاد می‌کند و شرایطی ایجاد می‌کند برای پیشبرد همه تلاشهای دیپلماتیک که طی چند هفته گذشته ادامه داشته است.

سایت کمیسیون اروپا نوشت: پتر استانو در رابطه با تشکیل جلسه غیررسمی با رژیم ایران توسط طرفهای برجام گفت ما برای تشکیل جلسه غیرعلنی اعلام آمادگی کرده‌ایم، ولی هیچ تاریخی اعلام نشده است. ما در این نقطه نمی‌توانیم تاریخی اعلام کنیم. تنها چیزی که من می‌توانم بگویم این است که این کار در جریان است و مشورتهای غیررسمی هنوز تمام نشده است. تا الآن دعوت نامه‌یی داده نشده است و هنوز کارهایی باید انجام شود و ما به این کار در رابطه با تحریم‌ها متعهد هستیم. همان‌طور که ما بارها گفته‌ایم نگرانی اصلی این است که رژیم ایران به پایبندی کامل به تعهداتش در توافقنامه هسته‌یی برگردد. و برای ما مهم است که ببینیم در رابطه با رفع تحریم‌های آمریکا چه اتفاقی می‌افتد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e63f73b3-512c-4bdf-832a-f047c99a39fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات