728 x 90

سخنگوی کاخ سفید: موضوعات اصلی در این مرحله گامهایی است که رژیم ایران باید برای بازگشت به تعهداتش بردارد

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید

جن ساکی سخنگوی کاخ‌سفید روز جمعه ۱۳فروردین در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره شروع مذاکرات با رژیم آخوندی در وین گفت: «ما نسبت به موانعی که در این مسیر وجود دارند هشیاریم. این گفتگوها در همه گروه‌های کاری که اتحادیه اروپا با بقیه طرفها، از جمله ایران تشکیل می‌دهد، تنظیم خواهند شد و موضوعات اصلی که در این مرحله مورد بحث قرار می‌گیرند گامهایی است که رژیم ایران بایستی برای بازگشت به تعهداتش بردارد».

به گزارش تلویزیون سی اسپین سخنگوی کاخ‌سفید گفت: «ما برای شرکت در این گفتگوها همراه با همکاران اروپایی، چینی و روسی خود موافقت کردیم، تا بتوانیم موضوعات مورد بحث برای بازگشتی دوجانبه در جهت همخوان شدن با توافق هسته‌یی را شناسایی کنیم. ما از این اقدام اولیه و در عین‌حال سازنده استقبال می‌کنیم، اگر چه مسیر دیپلوماسی ممکن است بسیار طولانی باشد، ما به‌وجود موانع در آن واقع بین هستیم».

جن ساکی افزود: «اتحادیه اروپا اعلام کرده است در چارچوب این گفتگو، کارگروه‌هایی تشکیل خواهد شد که هدف آنها ارائه گام‌هایی است که رژیم ایران برای بازگشت به پیروی کامل از برجام، و آمریکا نیز برای کاهش تحریم‌ها بر می‌دارند».

روز جمعه نمایندگانی از اتحادیه اروپا از جمله جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، و هم‌چنین نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا، و رژیم ایران شرکت داشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d73d1ae-f3f8-4cc4-b9d1-c9055f55fd1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات