728 x 90

سخنگوی کاخ سفید: ما در کنار شهروندان و زنان شجاع ایران هستیم

کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید
کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید

کارین ژان پییر؛ سخنگوی کاخ سفید؛ در کنفرانس خبری خود که روز چهارشنبه ۴آبان برگزار شد با اعلام این‌که دولت بایدن در کنار مردم ایران است و از آنها حمایت می‌کند اعلام کرد: «ما در کنار شهروندان و زنان شجاع ایران هستیم».
وی در این کنفرانس نگرانی خود از احتمال همکاری تهران و مسکو در مقابله با اعتراضات مردمی را ابراز کرد و گفت: «ما نگران این هستیم که مسکو ممکن است در مورد سرکوب اعتراضها به تهران مشاوره بدهد چرا که روسیه خود تجربه زیادی در سرکوب تظاهرات خیابانی دارد. روسیه و ایران که در حال حاضر با یکدیگر همکاری می‌کنند تا نه تنها حقوق‌بشر و حقوق مدنی مردم در ایران را نقض کنند، بلکه زندگی اوکراینی‌ها را نیز به خطر بیندازند».

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید نیز که در همین کنفرانس حضور داشت با تأکید بر این‌که همکاری بین تهران و مسکو خطرناک است گفت: «من قصد فاش کردن منابع اطلاعاتی خود در این زمینه را ندارم اما شواهدی داریم که روسیه در حال کمک به جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات است».
وی هم‌چنین با اشاره به تحریم‌های آمریکا در مورد ایران اضافه کرد: «موضع دولت جو بایدن به ادامه تحریم مسئولان سرکوبگر اعتراضات ادامه خواهد یافت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c60120b-3855-4cbc-ac27-b46923e5e3b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات