728 x 90

سخنگوی کاخ سفید: رژیم ایران طراحی حملات و رفتارهای جنگ‌طلبانه را دنبال می‌کند

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید

سخنگوی کاخ‌سفید روز ۱۴مرداد گفت: رژیم ایران طراحی حملات و رفتارهای جنگ‌طلبانه را دنبال می‌کند.

جن ساکی در کنفرانس مطبوعاتی خود افزود: نگرانی زیادی در مورد فعالیت‌های مشکل ساز رژیم ایران در جامعه جهانی داریم. محدوده زمانی برای دیپلوماسی بی‌پایان نیست و وزیر خارجه آمریکا این را کاملاً روشن ساخته است.

خبرنگاری پرسید: آیا کاخ‌سفید در مورد تهدید اسراییل که آماده یک حمله نظامی به رژیم ایران است نگران است؟

جن ساکی پاسخ داد: البته اسراییل حق دارد از خودش دفاع کند و ما طبعاً این را قبل از هر چیز به‌رسمیت می‌شناسیم. ما در حال کار با جامعه بین‌المللی هستیم و نسبت به تشدید فعالیت‌های رژیم ایران نگرانیم. مانند تسخیر نفتکش پرنسس آسفالت و حمله به نفتکش مرسر استریت. اینها همه موضوعاتی هستند که قطعاً موجب نگرانی ما و نگرانی جامعه بین‌المللی است.

سخنگوی کاخ‌سفید اضافه کرد: رژیم ایران طرحی حملات و رفتارهای جنگ‌طلبانه را دنبال می‌کند. این اقدامات هم‌چنین آزادی کشتیرانی در آبهای حساس را مورد تهدید قرار می‌دهد و این دارای ریسک برای طیفی از کشورها در سراسر جهان است. من هم‌چنین می‌خواهم خاطرنشان کنم که شرکای انگلیسی ما خواستار عمل شده‌اند. آنها خواستار برداشتن گامهایی به‌صورت هماهنگ از سوی نهادهای بین‌المللی از جمله ملل متحد شده‌اند که ما نیز قطعاً از آن حمایت می‌کنیم.


در همین روز ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در روز تحلیف رئیسی به خبرنگاران گفت:

من روی آنچه رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران بگوید یا نگوید حساب نکرده‌ام ولی آنچه می‌توانم بگویم این است که پیام ما به رئیسی همان است که ما به سلف او گفتیم و این خیلی ساده است آمریکا از منافع امنیت ملی‌مان و متحدانمان دفاع می‌کند. ما امیدواریم که ایران فرصت را دریابد تا راه‌حلهای دیپلماتیک را پیش ببرد...

وی افزود: رژیم ایران تحت تحریم‌های سنگین بوده و این تحریم‌ها تک به تک به قوت خود باقی هستند. ما لغو نکرده‌ایم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ed9d341-67e3-4360-af0a-f75e5112ae38"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات