728 x 90

سخنگوی کاخ سفید: بزرگترین اولویت در توافق با ایران، جلوگیری از دستیابی این رژیم به سلاح اتمی است

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید

جن ساکی سخنگوی کاخ‌سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «بزرگترین اولویت در توافق با ایران، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است».
سخنگوی کاخ‌سفید روز جمعه ۱۳اسفند با بیان این‌که در روند مذاکرات با رژیم ایران پیشرفتهایی حاصل شده‌است اظهار داشت: «اما هم‌چنان کارهایی باید انجام گیرد».
جن ساکی در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در مورد این‌که آیا رئیس‌جمهوری آمریکا در صورت احیای مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران مجوز واردات نفت از ایران برای مهار افزایش قیمت این سوخت فسیلی را صادر خواهد کرد یا نه گفت: «در حال حاضر توافقی وجود ندارد... بنابراین اگر و زمانی که به آن نقطه رسیدیم، می‌توانیم درباره این سؤال صحبت کنیم».


در همین رابطه خبرگزاری رویترز طی گزارشی جمعه ۱۳اسفند نوشت: به‌نظر می‌رسد مذاکرات اتمی در وین با صحبت در مورد نشست قریب‌الوقوع وزیران به اوج خود نزدیک می‌شود، در حالی‌که گزارش سازمان ملل در روز پنجشنبه نشان داد رژیم ایران بیشترین راه را برای جمع‌آوری اورانیوم غنی‌شده کافی برای یک بمب طی کرده است.

رویترز در ادامه گزارش خود افزود: «دیپلماتها گفتند رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد و امیدوار است درباره «فرآیندی» که احتمالاً به پایان تحقیقات منجر شود به توافق برسد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28db9f76-940b-4767-8794-2bd7441b7178"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات