728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: گزارشها از آزادسازی یکجانبه دارایی‌های رژیم ایران درست نیست

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۶اردیبهشت، گزارش منتشر شده در خصوص ارزیابی آزادسازی بخشی از دارایی‌های رژیم ایران به‌عنوان اقدامی یکجانبه را رد کرد.
سی.ان.ان نوشت: دولت جو بایدن برای نشان دادن حسن‌نیت خود در مذاکرات درباره توافق هسته‌یی موسوم به برجام، در حال ارزیابی آزادسازی یک میلیارد دلار از دارایی‌های توقیف شده رژیم ایران است که این رژیم می‌تواند از آن برای مصارف بشردوستانه استفاده کند.
در همین رابطه ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا با انتشار یک توئیت نوشت: گزارشهای منتشر شده درباره این‌که ما در حال ارزیابی آزادسازی دارایی‌های رژیم ایران به‌عنوان اقدامی یکجانبه هستیم درست نیست، همان‌طور که ما قبل از انتشار روشن کردیم.

ند پرایس در ادامه تصریح کرد، همان‌طور که تاکنون گفته‌ایم، هر گونه اقدام اساسی آمریکا باید بخشی از روند اقداماتی باشد که هر دو طرف انجام می‌دهند.

شایان ذکر است که دستیار یک نماینده جمهوریخواه در کنگره آمریکا گفته است، چنین طرحی با مخالفت نمایندگان مخالف رژیم ایران در کنگره مواجه خواهد شد. چرا که فکر می‌کنند آزادسازی دارایی‌های رژیم ایران، امتیازدهی به این رژیم است و از اهرم فشارهای آمریکا می‌کاهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07eb8972-4377-4792-90c8-ff8d2471c5ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات