728 x 90

سخنگوی وزارت‌ خارجه آمریکا: رژیم ایران متعهد به ان.پی.تی است و هرگز نباید به سلاح هسته‌یی دست یابد

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، در واکنش به حرفهای اخیر محمود علوی وزیر اطلاعات رژیم آخوندی، ضمن «بسیار نگران‌کننده» خواندن این اظهارات، تأکید کرد که «ما آن اظهارات را مد نظر قرار داده‌ایم و آنها بسیار نگران‌کننده هستند».

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۱بهمن در کنفرانس خبری خود گفت: «رژیم ایران تحت مفاد پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌یی، ان.پی.تی، متعهد است که هرگز، هرگز، هرگز، تا ابد به سلاح هسته‌یی دست نیابد و این تعهد را در قالب توافق هسته‌یی برجام هم تأیید کرده است».

ند پرایس افزود: «هنوز برای ما مشخص نیست که آیا محمود علوی غیر از دیدگاه خودش، چیزی را مطرح کرده باشد. ولی ما آن اظهارات را مد نظر قرار داده‌ایم و آنها بسیار نگران‌کننده هستند».

محمود علوی شامگاه دوشنبه ۲۰بهمن در تلویزیون حکومتی درباره برنامه هسته‌یی رژیم گفت: «عرض شود خدمتتون یک گربه را اگر یک گوشه گیر بیاورند ممکن است رفتاری بکنه که گربه‌ای که آزاده اون رفتار رو انجام نمیده. اگر ایران رو به اون سمتها هول بدهند اونوقت تقصیر ایران نیست. تقصیر اونهایی است که هل دادند که در شرایط عادی ایران اصلاً چنین نیتی و چنین برنامه‌یی نداره».

آسوشیتدپرس ۲۱بهمن۹۹ گزارش داد: علوی وزیر اطلاعات رژیم ایران به غرب هشدار داد که در صورتی که تحریم‌های بین‌المللی علیه این رژیم باقی بماند به سمت تولید سلاح اتمی به پیش خواهد رفت.

اظهارات علوی به‌صورت نادری بیان می‌شود که حاکیست رژیم ایران ممکن است مسیر خودش را در رابطه با برنامه اتمی تغییر کرد. این در حالیست است که رژیم ایران مدتهاست که تأکید می‌کند که برنامه اتمی آن با فقط اهداف صلح‌آمیز بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08ecf3f4-9ec5-4918-b7be-42d8249b2bd0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات