728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: برجام نمی‌تواند طراحی توطئه‌های ترور رژیم ایران در اروپا را متوقف کند

مورگان اورتگاس
مورگان اورتگاس

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ در پاسخ به این سؤال که آیا این تحریم‌ها آخرین تحریم‌های علیه رژیم ایران خواهد بود؟ گفت:‌ نه اصلاً واقعیت این است که ما فشار بر رژیم ایران را ادامه می‌دهیم. مشکل برجام این است که این توافق، رفتار بدخواهانه رژیم ایران در منطقه را شامل نمی‌شود. از جمله برجام، رژیم ایران را از کارهایی مانند طراحی توطئه‌های ترور در اروپا متوقف نمی‌کند، رژیم ایران را از کمک‌رسانی مالی به حزب‌الله یا کمک مالی به حوثیها متوقف نمی‌کند...

 

 

اورتگاس افزود: شما تحولات هفته گذشته را ببینید از جمله امارات متحده و عربستان بودند که گفتند می‌خواهند بخشی از ابتکار امنیت دریانوردی ما بپیوندند و این مهم است همچنین استرالیا را داریم که نخست وزیرش اینجاست و بخشی از این ابتکار بسیار مهم است بنابراین ما این جامعه بین‌المللی را برای حفاظت از دریانوردی و آزادی دریاها گردهم می‌اوریم که می‌دانید رژیم ایران درصدد است آن را (تجزیه) کند.

ما همچنین فرانسویها را داریم که گفته‌اند آنها نیز یک تیم به سایت عربستانمی‌فرستند که مورد حمله موشکهای کروز قرار گرفته است که این نیز ما را در تحقیق در این رابطه کمک می‌کند.

 

وی در رابطه با حملات رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان گفت: ما می‌دانیم که همان‌گونه که وزیر پمپئو گفت به‌لحاظ فیزیکی غیرممکن است که حوثیها این حمله را هدایت کرده باشند. بینندگان شما می‌توانند به گوگل مپ [نقشه گوگل]مراجعه کنند و خودشان ببینند که یمن کجا قرار دارد و حملات کجا بوده. ما می‌دانیم که این حملات از شمال غرب بوده‌اند و حوثیها حتی توان اینکار را ندارند و هیچ سند مستندی نیست که آنها کرده باشند زیرا که آنها نکرده‌اند و دروغ گفته‌اند.

 

شما هفته آینده در مجمع عمومی خواهید دید که وزیر پمپئو تلاش می‌کند تا جامعه بین‌المللی گردهم آیند تا رژیم ایران را از ادامه ایجاد رعب و وحشت در منطقه متوقف کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3d70857-d7d9-4aab-bf4b-783d342b260b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات