728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: اگر گام‌هایی که رژیم ایران برمی‌دارد آنرا از برجام دورتر کند باعث نگرانی بیشتر ما می‌شود

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بریفینگ مطبوعاتی روز چهارشنبه ۲۲بهمن که در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره تولید فلز اورانیوم توسط رژیم ایران و استفاده از آن برای کلاهک اتمی گفت: «اگر گام‌هایی که رژیم ایران برمی‌دارد آنرا از برجام دورتر کند باعث نگرانیهای بیشتر ما می‌شود و ضرورت رویکردی را که ما نسبت به این چالش داریم را بیشتر می‌کند.

ضرورتی که بر اساس آن ما با متحدان و شرکایمان ارتباط برقرار می‌کنیم و با اعضای کنگره در حال مشورت می‌باشیم تا که اطمینان پیدا کنیم رویکردی که نسبت به رژیم ایران داریم هماهنگ شده و همزمان بوده و بهترین شانس موفقیت را داشته باشد».

ند پرایس گفت: «تکرار می‌کنم پیشنهادی که ماههاست روی میز گذاشته شده کاملاً روشن است ما هم‌چنان از تهران می‌خواهیم که تبعیت کامل از برجام را از سر بگیرد، ما هم‌چنان به این ادامه می‌دهیم که این برای ما راه به سوی دیپلماسی را باز می‌کند. و ما قطعاً امیدواریم بتوانیم این مسیر دیپلماسی را پیش ببریم تا که آنچه را که چالشی فوری است حل کنیم».

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در رابطه با ضرب‌الاجل رژیم ایران در روز ۲۲فوریه گفت: «موضع ما این است، از تمایل به مذاکره به‌طور علنی امتناع می‌کنیم، ما در این نقطه دست کم نمی‌خواهیم هر اقدامی را که ممکن است روی میز باشد را منتشر کنیم و دلیل اتخاذ این رویکرد بخشی از آن به‌خاطر مشورتهایی است که با متحدان و شرکا و اعضای کنگره داریم تا مطمئن شویم کاملاً آماده‌ایم و آن هم تنها زمانی که احساس کنیم رویکردی هماهنگ شده برای این چالش غیرقابل انکار داریم که با ایران وارد گفتگو شویم».

وی افزود: «همین جمعه پیش بود که وزیر خارجه بلینکن اولین گفتگوهای خود را با سه کشور اروپایی به شکل گروهی برگزار کرد ما بیانیه‌یی بعد از آن صادر کردیم که گفتیم ایران یکی از موضوعات مورد بحث بود و نمی‌خواهم فراتر از آن متن بیانیه بروم.

می‌توانم بگویم که در ۲۱فوریه یا ۲۲فوریه پیشنهاد ما هم‌چنان روی میز خواهد بود که اگر ایران به‌طور کامل از برجام تبعیت کند آمریکا نیز آماده است که در آن مسیر مجدداً در برجام شرکت کند و این چشم‌انداز، پیشنهادی است که مدتی است روی میز است و موضع ما در این مورد کاملاً روشن بوده و اکنون در پروسه مشاوره با شرکا و متحدان و اعضای کنکره در مورد این مسیر رو به پیش هستیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b335c978-6a7d-47a2-8d94-334bda9b9a3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات