728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه آخوندها: هزاران حمله سایبری روزانه به زیرساختهای کشور می‌شود

خرابکاری در سایت اتمی نطنز
خرابکاری در سایت اتمی نطنز

عباس موسوی، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی روز ۲مرداد۹۹ در نشستی مطبوعاتی درباره خرابکاریها و آتش‌سوزیهای اخیر در سایتهای اتمی و ... گفت: هزاران حمله سایبری به شکل روزانه به زیرساخت های کشور می شود. در چندماه اخیر چند حمله سایبری با ابعاد گسترده‌تر رخ داده که از ناحیه دولتها پشتیبانی یا انجام شده است. خرابکاریها و آتش‌سوزیهای اخیر ربطی به حملات سایبری نداشته است.

وی افزود: با توجه به دستور آقای ترامپ در مورد حملات سایبری از این پس هر حمله سایبری به ایران بشود مظنون اصلی دولت آمریکا خواهد بود.

ایرنا - خبرگزاری رسمی رژیم ۲مرداد۹۹:

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «هزاران حمله سایبری به شکل روزانه به زیرساختهای کشور می‌شود که چیز جدیدی نیست، اکثر این حملات بدون هیچ تاثیری توسط سامانه‌های پدافند و تیمهای واکنش به حوادث کامپیوتری ما دفع می‌شوند. در چندماه اخیر چند حمله سایبری با ابعاد گسترده‌تر هم به زیرساختهای کشور رخ داده که با تحلیل ابعاد و فناوری بکار رفته می‌توان گفت از ناحیه دولتها پشتیبانی یا انجام شده است».

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره این‌که آیا خرابکاریها و آتش‌سوزیهای اخیر ناشی از این حملات بوده است؛ مخصوصاً با توجه به خبری که در مورد دستور رئیس جمهوری آمریکا برای حمله سایبری به ایران و چند کشور دیگر منتشر شده است، گفت: «خیر، آتش‌سوزیهای اخیر ربطی به حملات سایبری نداشته است. در مورد دستور آقای ترامپ خیلی طبیعی است که بگوئیم از این پس هر حمله سایبری به ایران بشود مظنون اصلی دولت آمریکا خواهد بود مگر این‌که خلاف آن ثابت شود».

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «حق خود در انجام عمل متقابل مناسب و متناسب را در زمان مقتضی محفوظ می‌داند. ما ممکن است در دفاع از خود در مقابل حملات سایبری از هر وسیله‌ای اعم از فضای سایبری یا سایر جنگ‌افزارها استفاده کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7740bc7-9037-4713-934a-b7372fbd4289"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات