728 x 90

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: پیشنهاد ایران در مورد احیای توافق هسته‌یی خیلی زود است

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

نِد پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ بهمن، در نخستین کنفرانس خبری که در واشنگتن برگزار کرد، به‌طور ضمنی پیشنهاد وزیر خارجه رژیم را برای بازگشت همزمان آمریکا و ایران به توافق هسته‌یی موسوم به برجام را رد کرد.
ند پراس، در این کنفرانس، در جواب یکی از خبرنگاران که پرسیده بود نظرشان درباره پیشنهاد ظریف چیست؟ گفت: من فکر می‌کنم ما دیدگاه‌مان را کاملاً شفاف توضیح داده‌ایم، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان نامزدی در انتخابات تأکید کرده بود که اگر رژیم ایران کاملاً به تعهدات خود تحت برجام باز گردد، آمریکا هم‌چنین خواهد کرد.

 

وی در ادامه افزود که بعد از چنین گامی، می‌توان از آن به‌عنوان بستری برای یک توافق طولانی و قوی‌تر که سایر حوزه‌های نگرانی را برطرف کند، استفاده کنیم، ولی رژیم ایران در زمینه‌های مختلف از اجرای تعهدات خود فاصله دارد و مراحل زیادی در این روند وجود دارد. .

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در توضیح این مراحل اضافه نمود که مراحلی چون مشورت با متحدان و اعضای کنگره که بخشی از مراحل پیش رو می‌باشد و این مراحل پیش از رسیدن به نقطه‌ای که بخواهند به‌طور مستقیم با رژیم ایران وارد مذاکره شوند. بایستی طی شده باشد.


در همین رابطه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه ۱۳بهمن نیز، تأکید کرد چنان‌چه رژیم ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌یی عمل کند، آمریکا هم به این توافق باز خواهد گشت.
لازم به توضیح است که ظریف روز دوشنبه ۱۳بهمن، در گفتگو با شبکه آمریکایی سی.ان.ان پیشنهاد داده بود که آمریکا و رژیم ایران به‌طور همزمان به توافق هسته‌یی بازگردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81f7b612-9351-4777-ad40-891ccddaacf0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات