728 x 90

سخنگوی قوۀ قضاییه رژیم ایران در هراس از عواقب بعدی، آمار کشته‌شدگان را کذب محض اعلام کرد

سخنگوی قوه قضائیه رژیم آخوندی
سخنگوی قوه قضائیه رژیم آخوندی

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوۀ قضاییه رژیم ایران در هراس از عواقب بعدی، آمار ارائه شده در مورد کشته‌شدگان اعتراض های اخیر در ایران را "کذب محض" خواند.

وی آمار واقعی کشته‌شدگان را "کمتر از این ارقام" خواند بی‌آن که بگوید بالاخره چند نفر در اعتراض های اخیر ایران کشته، مجروح و یا دستگیر شده‌اند.

اسماعیلی در نعل وارونه زدن تظاهر کنندگان را مقصر اعلام کرد و گفت: "بخش قابل‌ توجه‌ای از افراد" توسط خود معترضان کشته شدند که وی از آنان تحت عنوان "اشرار و اراذل و اوباش" یاد کرد و مدعی شد: "بسیاری از تیرخوردگان هم در بیمارستانها تأیید می‌کنند که از ناحیه اشرار تیر خوردند."

وی ابلهانه اعتراف لیلا واثقی فرماندار جنایتکار شهر قدس را که دستور تیر داده بود را حاشا و ابراز بی‌اطلاعی کرد که صریحاً تأیید کرده که فرمان تیراندازی به معترضان را صادر کرده و سخنان او نیز وسیعاً در شبکه‌های اجتماعی نشر و بازتاب یافته است.

به گزارش منابع مستقل تنها در شهر ماهشهر طی یک روز بین ٤۰تا ۱۰۰تن از معترضان منطقۀ حاشیه‌نشین "کوره ها" کشته شدند و نیروهای سرکوبگر سپاه پاسداران برای کشتن معترضان از تیربار و پهپادهای مسلح استفاده کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمار واقعی که تاکنون از کشتار گسترده رژیم در این چند روز به دست رسیده است تعداد شهیدان اعتراضات آبانماه، بیش از ۱۰۰۰تن و تعداد مجروحان‌ بیش از ۴۰۰۰تن و تعداد دستگیر ‌شدگان بیش از ۱۲۰۰۰تن هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/470d993d-e7a3-4689-b619-92370ad14a55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات