728 x 90

سخنگوی امور خارجه حزب محافظه‌کار دانمارک: اعضای سپاه پاسداران وابسته به سفارت رژیم ایران باید از دانمارک اخراج شوند

سخنگوی امور خارجه حزب محافظه‌کار دانمارک خواهان اخراج اعضای سپاه پاسداران  از سفارت  رژیم در دانمارک شد
سخنگوی امور خارجه حزب محافظه‌کار دانمارک خواهان اخراج اعضای سپاه پاسداران از سفارت رژیم در دانمارک شد

کانال یک تلویزیون سراسری دانمارک ۱۰نوامبر ۲۰۱۸ گزارش داد: «سخنگوی امور خارجه حزب محافظه‌کار دانمارک خواهان اخراج همه اعضای سپاه پاسداران وابسته به سفارت (رژیم) ایران در دانمارک شد».

 

وی گفت: «حزب محافظه‌کار دانمارک که یکی از احزاب تشکیل‌دهنده دولت دانمارک است، خواهان اقدامات شدیدتری در رابطه با (رژیم) ایران است و این‌که وزیر امور خارجه، آندرس ساموئلسن اعضای سپاه پاسداران وابسته به سفارت (رژیم) ایران را که در دانمارک جاسوسی می‌کنند شناسایی و اخراج کند. ما باید در دانمارک عکس‌العمل شدیدی داشته باشیم.

 

کانال یک تلویزیون سراسری دانمارک اضافه کرد: «وزیر امور خارجه، سفیر دانمارک (در ایران) را بعد از این‌که سازمان اطلاعات و امنیت دانمارک اطلاع داد که (رژیم) ایران در سازماندهی ترور در این کشور شرکت داشته فراخواند. ناصر خضر (سخنگوی امور خارجه حزب محافظه کار) می‌گوید: «وزیر امور خارجه در رابطه با اقدامات (رژیم) ایران با کلمات بسیار جدی صحبت کرد، ولی به‌نظرم بایستی قدمهای بیشتری برداریم».

ناصر خضر خواهان آن است که جاسوسهای وابسته به رژیم ایران که دیپلمات‌های معمولی نیستند، باید از دانمارک اخراج شوند. ما می‌دانیم که وقتی یک بحران دیپلماتیک به‌وجود می‌آید چه وابستگانی به سفارت باید اخراج شوند. اینها اغلب کسانی هستند که به جاسوسی و کارهای مشابه مشغولند.

 

کانال یک تلویزیون سراسری دانمارک در ادامهٔ گزارش خود می‌افزاید: «وزیر امور خارجه طی نامه‌یی به تلویزیون نوشته است: «دولت با خارج‌کردن سفیر دانمارک از ایران به‌شدت به این موضوع عکس‌العمل نشان داده است. اعتراضات شدید خودمان را به‌عملکرد غیرقابل قبول (رژیم) ایران نشان داده‌ایم و در حال مذاکره با شرکای اروپایی خودمان در این مورد هستیم ».

 

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران روز ۲۰ آبان۹۷ طی اطلاعیه‌یی ترفندهای وزارت اطلاعات و سوابق مأمور دستگیر شده در دانمارک را افشا کرد و نوشت:

 

ترفندهای اطلاعات بدنام آخوندها

و سوابق مأمور دستگیر شده در دانمارک

 

محمد داوودزاده لولوئی، ۳۹ساله، یک مأمور وزارت اطلاعات که در روز ۲۱اکتبر۲۰۱۸به‌ درخواست دولت دانمارک به هنگام بازگشت از ایران در فرودگاه یوتوبری سوئد دستگیر شد، از ۱۰سال پیش به خدمت وزارت اطلاعات درآمده است. وی به‌خاطر شرکت در توطئه تروریستی علیه هموطنان عرب در دانمارک تحت پیگرد بود. ارتباطات فعال او با سفیر و سفارت رژیم در نروژ بار دیگر این حقیقت را اثبات می‌کند که سفارتها و نمایندگی‌های رژیم آخوندی و دیپلماتهای آن، فعالانه و با سوءاستفاده از تسهیلات دیپلماتیک در تروریسم و جاسوسی مشارکت دارند. شمار قابل توجهی از مأموران نیروی تروریستی قدس و وزارت بدنام اطلاعات در پوشش دیپلماتیک در کشورهای مختلف جهان به جنایت مشغولند و به نوبه خود شبکه‌های مزدوران رژیم را تحت عنوانهای متفاوت اداره و تغذیه می‌کنند. در ماههای اخیر علاوه بر اسدالله اسدی (دیپلمات رژیم در اتریش) که در بلژیک زندانی است، دو دیپلمات تروریست رژیم از هلند و یک دیپلمات تروریست دیگر از فرانسه اخراج شده‌اند.

۱-داود زاده متولد اهواز مقیم اصفهان در سال ۲۰۰۸به نروژ اعزام شد تا خود را پناهنده جا بزند و بالمآل تابعیت نروژی به‌دست بیاورد. چیزی که تسهیلات زیادی برای انجام وظایف محوله از سوی وزارت اطلاعات برای او فراهم کرد. وی به‌رغم موقعیت قانونی پناهندگی بارها به ایران سفر کرده است. کاری که خیانت به همه پناهندگان محسوب می‌شود و طبق کنوانسیون ژنو و قوانین نروژ استاتوی پناهندگی او را به‌طور کامل ملغی می‌کند.

۲-داوودزاده در ارتباط فعال با سفارت رژیم در اسلو و شخص سفیر محمد حسن حبیب الله‌زاده بود. رسانه‌های نروژ در روز ۱۸‌آبان عکس او را در یک جلسه در مراسم سفارت رژیم به‌ مناسبت عید نوروز ۱۳۹۷منتشر کردند در حالیکه این مزدور در ردیف جلو در کنار پرساندبرگ وزیر وقت شیلات نروژ و یک زن مأمور ایرانی به‌نام بهاره حیدری (لِتِنس) قرار دارد و سفیر رژیم نیز همان جا است.

شایان یادآوری است که رژیم آخوندی به‌غایت تلاش کرده بود از طریق همین زن، وزیر نروژی را به دام بیندازد و او بارها بدون اجازه دولت نروژ به سفارت رژیم رفته و به ایران هم سفر کرده بود. موضوعی که در نهایت موجب کناره‌گیری پرساندبرگ از دولت و حزب متبوعش شد. دام پهن کردن اطلاعات کثیف آخوندها از طریق زنان مأمور، یک شیوه شناخته شده رژیم در نروژ و کشورهای دیگر است.

۳-داود زاده سال گذشته مأموریت داشت به سازمان مجاهدین خلق ایران و دفتر شورای ملی مقاومت در نروژ نزدیک شود. مأمور مزبور برای عادیسازی و کسب اعتبار با مراجعه به هواداران مجاهدین در شهر اسلو که در آکسیونهای افشاگرانه شرکت داشتند از آنها خواست او را در ارتباط با سازمان مجاهدین قرار بدهند. سرانجام یکی از مجاهدین در اسلو در کافه‌ای با او دیدار و سؤال و جواب کرد. به‌دنبال آن، به‌خاطر تناقضات قابل‌ توجه در گفتار و سوابق این فرد روشن شد که او یک مخالف رژیم نیست و به اغلب احتمال مأموریت اجرا می‌کند و در همین راستا شرکتهای پوششی درست کرده است.

۴-تحقیقات بعدی بر احتمال مأموریت و مزدوری او افزود. سپس در بهمن ۱۳۹۶موضوع با جزییات با مقامات مسئول در نروژ در ‌میان گذاشته شد تا از توطئه‌های جاسوسی و تروریستی بعدی جلوگیری شود. اما این مزدور در ماههای بعد نیز با پوشهای فریبنده مانند این‌که اطلاعات مهمی دارد که می‌خواهد در اختیار سازمان مجاهدین قرار دهد با برخی از هواداران تلفنی تماس می‌گرفت که به آنها توجهی نشد.

۵-یکی از مأموریت‌های داوودزاده در اسلو تشکیل شرکتهای تجاری و انجمنهای پوششی برای جاسوسی و زمینه‌سازی اقدامهای تروریستی و برای دور زدن تحریمها بود. از جمله، انجمنی به‌نام انجمن دوستی نروژ-ایران با شماره ثبت۹۱۹۶۶۳۲۳۵به‌همراه دو نفر دیگر به‌نامهای مرجان غریب (از اقوام داودزاه) و پرویز خدابنده شهرکی تشکیل داد. اطلاعات آخوندها برای انتقال برخی تجهیزات و کالاهای ممنوعه به ایران از طریق داوودزاده، به تأسیس شرکتهای پوششی در شهرستان بم به‌عنوان یک شهر زلزله‌زده که نیازمند سازندگی و کمکهای ویژه است، مبادرت کرد. به همین منظور داوودزاده برای دور زدن تحریمها با مدیر بانک اقتصاد نوین در تهران دیدار و همآهنگی می‌کرد. علاوه بر این، وی در همآهنگی با سفارت رژیم در اسلو تسهیلاتی برای سفر تیم فوتبال بم به نروژ فراهم کرد و در این زمینه با مترجم سفارت به‌نام امامی همکاری نزدیک داشت.

۶-وزارت اطلاعات که از لو رفتن و دستگیری این مزدور در دانمارک غافلگیر شده بود از برادرش در اصفهان (محمدرضا داود زاده) تعهد گرفت که او و دیگر اعضای خانواده باید در مورد دستگیری محمد داوودزاده سکوت کنند و هر سؤال یا مراجعه‌یی در این باره را نیز بلادرنگ با رابط وزارت اطلاعات در میان بگذارند.

۷-روزنامه حکومتی ایران وابسته به باند روحانی در روز ۱۲آبان در مقاله‌یی زیر عنوان «ضرورت پیگیری قاطع در قضیه دانمارک» برای فرار به جلو و رد گم کردن نوشت: «اگر ارتباطی میان فرد دستگیر شده با شهروندان ایرانی... بوده که به‌طور قطع خارج از اطلاع مسئولان کشور است، در این صورت باید یک اقدام جدی و قاطع انجام داد تا ریشه این رفتارهای خودسرانه سوزانده شود. تجربه گذشته در قضیه قتل‌های زنجیره‌یی نشان داد که در مواردی نیروهای خودسر کارهایی می‌کنند که دود آنها به چشم حکومت و مسئولان می‌رود.... در همه حالات فوق، باید دنبال رد پای دستگاه اطلاعاتی اسراییل با همکاری سازمان مجاهدین خلق در این اقدامات ضد ملی بود».

این در حالی است که جواد ظریف وزیر خارجه آخوندها در جلسه ۱۴آبان مجلس ارتجاع در پاسخ به نماینده‌یی که او را درباره ضمایم محرمانه توافق اتمی به زیر علامت سؤال کشید با صراحت گفت: «ما یک دستگاهی نیستیم که سر خود عمل کنیم... مگر می‌توانیم ما تو این کشور کاری را بکنیم بدون این‌که گزارش بدهیم؟».

از سوی دیگر روزنامه دانمارکی یولند پستن بر اساس اسناد به‌دست آمده از سفارت رژیم در دانمارک نوشت: «به جزوه‌یی از سفارت ایران دست پیدا کرده است که در آن چندین ایرانی که در تبعید بوده‌اند به‌عنوان تروریست مشخص شده‌اند....دو رئیس پیشین آژانس اطلاعاتی این جزوه را نوعی لیست ترور می‌دانند». سیاستمداران دانمارکی خواستار تحقیقات در مورد «لیستهای مرگ» رژیم ایران شده‌اند.

۸-فعالیتهای وزارت بدنام در نروژ به‌طور مشخص توسط محمد حسن حبیب الله‌زاده سفیر آخوندها در نروژ اداره و همآهنگ می‌شود. طبق شرح وظایف ابلاغ شده، وزارت اطلاعات توجه ویژه‌یی به نروژ به‌دلیل «حضور رسمی منافقین و شورای ملی مقاومت» در این کشور دارد و اداره کل ضد جاسوسی وزارت مزبور مسایل مربوطه را دنبال می‌کند.

 

با توجه به توطئه‌های تروریستی وزارت اطلاعات رژیم آخوندها در آلبانی و بلژیک و فرانسه و آمریکا و دانمارک و با توجه به دستگیری و اخراج دیپلمات تروریستها، مقاومت ایران بار دیگر بر ضرورت و فوریت وارد کردن وزارت اطلاعات آخوندها در لیستهای تروریستی آمریکا و اروپا و محاکمه و مجازات و اخراج مأموران و مزدوران فاشیسم دینی تأکید می‌کند.

 

شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

۲۰آبان۱۳۹۷(۱۱نوامبر۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/602cf081-277b-47a6-a0c4-924ac2b0d893"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات