728 x 90

سخنرانی ریچارد میلز در نشست توجیهی شورای امنیت ملل متحد درباره لیست‌گذاری انصارالله یمن به‌عنوان یک سازمان تروریستی

ریچارد میلز معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل
ریچارد میلز معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل

ریچارد میلز معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در نشست توجیهی شورای امنیت ملل متحد در مورد یمن که روز ۲۵دی برگزار شد گفت: «انصارالله (حوثیها) در فعالیت‌های تروریستی، ، از جمله حملاتی که مردم غیرنظامی، زیرساختها و فعالیت‌های تجاری را تهدید می‌کند، درگیر است».

سایت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در گزارشی درباره سخنرانی ریچارد میلز نوشت: «وزیر پمپئو در ۱۰ژانویه قصد خود را برای لیست‌گذاری انصارالله به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی [FTO] طبق قوانین ایالات متحده اعلام کرد. وزیر پمپئو این اقدامات را اتخاذ کرد زیرا انصارالله در فعالیت‌های تروریستی، از جمله حملاتی که مردم غیرنظامی، زیرساختها و فعالیت‌های تجاری را تهدید می‌کند، درگیر است. من می‌دانم که اعضای این شورا به‌خوبی از این اقدامات سزاوار سرزنش آگاه هستند».

 

ریچارد میلز در رابطه با حمله خونین حوثیها به فرودگاه عدن که باعث کشته و زخمی شدن مردم حاضر در صحنه شد گفت: «آمریکا در محکومیت حملات ۳۰دسامبر به عدن به سایر اعضای این شورا ملحق می‌شود. من می‌دانم که همه ما نسبت به از دست دادن جان مردم بسیار ناراحت هستیم و آمریکا با خانواده‌های افرادی که کشته شده‌اند، ابراز همدردی می‌کند. همان‌طور که دیگران گفته‌اند، این حمله هولناک در زمانی رخ داده است که باید بازگشت مقامات کابینه یمن به عدن جشن گرفته می‌شد. ما به جای آن خبر مرگهای غم‌انگیز را شنیدیم. دولتهای یمن و عربستان سعودی و هم‌چنین چندین متخصص مستقیماً این حمله را به انصارالله مرتبط کرده‌اند».

 

خاطرنشان می‌شود وزارت کشور یمن، روز پنجشنبه۲۵دی، اعلام کرد که کارشناسان موشکی رژیم ایران و حزب‌الله لبنان پشت حملات موشکی به فرودگاه عدن بوده‌اند.

وزارت کشور یمن در بیانیه‌یی با تأکید بر این‌که موشکها از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها شلیک شده اعلام کرد، تحقیقات نشان داده که حوثی‌ها با همکاری کارشناسان رژیم ایران و برخی از عناصر تروریستی حزب‌الله لبنان این حمله را تدارک دیده‌اند.

این وزارتخانه تأکید کرد که موشک‌هایی که فرودگاه عدن را هدف قرار دادند، مانند موشکهای بالستیک ساخت رژیم ایران بودند که پیش‌تر ساختمان ریاست ستاد نیروهای یمن در مآرب را هدف قرار داده بودند.

وزارت کشور یمن هم‌چنین فاش کرد که موشک‌هایی که فرودگاه عدن را هدف قرار دادند، از فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شلیک شده بودند.

فرودگاه بین‌المللی عدن در تاریخ ۳۰دسامبر هنگام پیاده شدن اعضای کابینه جدید دولت توافق ملی یمن از هواپیما با حمله موشکی مواجه شد. در این حمله ۲۶نفر کشته و بیش از ۱۱۰نفر زخمی شدند. در این حمله اعضای دولت جدید یمن هیچ آسیبی ندیدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0622a9f5-a9d7-4a9e-8e38-13ab3f593adf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات