728 x 90

سخنان مینو محرز برخلاف خامنه‌ای: هر نوع واکسن کرونای تاییده شده را باید تزریق کرد!

واکسن کرونا
واکسن کرونا

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا روز یکشنبه ۲۸دی گفت: هر نوع واکسن کرونای تاییده‌شده را باید تزریق کرد؛ زمستان سختی در پیش داریم؛ تهرانی‌ها بیش از سایر شهرها پروتکل‌های کرونا را رعایت می‌کنند.

وی که با خبرگزاری برنا گفتگو می‌کرد افزود: آمریکا واکسیناسیون را از همه زودتر شروع کرد اما ۳۰۰میلیون جمعیت دارد و باید حداقل ۲۰۰میلیون نفر تزریق کنند تا میزان اثرگذاری و مقابله با احتمال مرگ و میر مشخص شود.

این عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و مسئول ارزیابی علمی واکسن کرونا در خصوص میزان اثرگذاری واکسن کرونا در سراسر جهان گفت: آمریکا هنوز به‌صورت سراسری این واکسن را تزریق نکرده و از سوی دیگر این بیماری در آن جا خاموش می‌شود و بعد دوباره شیوع پیدا می‌کند که در پی آن میزان مرگ و میر زیاد می‌شود بنابراین تا همه افراد یک جامعه واکسینه نشوند و مصونیت نسبی پیدا نکنند نمی‌‍توان در خصوص اثرگذاری این واکسن بر کاهش میزان مرگ و میر صحبت کرد.

وی برخلاف گفته‌های خامنه‌ای بر سر تأثیرگذاری واکسن کرونا افزود: برخی کشورها واکسن را شروع کردند و تا زمانی که واکسیناسیون به‌صورت کامل انجام نشود نمی‌توان اظهارنظر کرد اما اگر جهش بعدی پیدا نکند که تاکنون نداشته‌ایم، می‌توان در خصوص تاثیر‌گذاری آن اظهارنظر کرد.

هم‌چنین مینو محرز در پاسخ به این سؤال که آیا کسانی که واکسینه شده‌اند به کرونا مبتلا شده‌اند یا نه، گفت: تاکنون گزارشی در این خصوص نداشته‌ایم و تزریق این واکسن عمر کوتاهی دارد. باید زمان بگذرد تا وضعیت مشخص شود.

شایان ذکر است که خامنه‌ای در یک نتیجه‌گیری غیرعلمی و غیرکارشناسی در صحبت‌های اخیرش ورود واکسنهای آمریکایی و انگلیسی به ایران را ممنوع کرد و روز جمعه ۱۹دی با قساوت و بیرحمی از پس پرده سیاست محروم کردن مردم ایران از واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا بیرون آمد. سیاستی که به‌وضوح یک کشتار عمدی و جنایت علیه بشریت در استراتژی امنیتی کلان تلفات انسانی در کرونای ولایت است و گفت، که از اول با وارد کردن واکسن مخالف بوده است. وی هیچ تردیدی باقی نگذاشت که اولین مسئول کشتار هزاران تن از هموطنان محروم و ستمدیده در قربانگاه کروناست.

وی گفت: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است این را من به مسئولان هم گفتم الآن هم به‌طور عمومی می‌گویم... اگر کارخانه فایزرشان می‌تواند واکسن درست کند چرا به ما می‌خواهند بدهند خب خودشان مصرف کنند این‌قدر مرده و کشته زیاد نداشته باشند... انگلیس هم همین جور».

وی در مورد واکسن‌هایی که مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی است گفت: «به اینها اطمینان هم نیست من واقعاً اعتماد هم ندارم نمی‌دانم گاهی اوقات اینها می‌خواهند واکسن را روی ملتهای دیگه امتحان کنند ببینند اثر می‌کند یا نمی‌کند... البته به فرانسه هم خوش‌بین نیستم... از جاهای دیگر می‌خواهند واکسن تهیه کنند جای مطمئنی باشد هیچ اشکالی ندارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d1c2bbb-37f0-4e60-bc95-8e99214de4d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات