728 x 90

ستون خوابی؛ «عجیب‌تر و ناراحت‌کننده‌تر از این تا حالا ندیدم»

ستون‌خوابی
ستون‌خوابی

انتشار کلیپ کوتاهی از پدیدهٔ عجیب و در عین‌حال دردناک ستون‌خوابی در شبکه‌های اجتماعی، خشم و نفرت عمومی را نسبت به حاکمیت آخوندی برانگیخته است.

مشاهدهٔ تعداد کثیری از مردم بی‌خانمان که در بالای ستونهای ساختمان نیمه‌تمام تالار فرهنگ بندرعباس بیتوته کرده و شب را به صبح می‌رسانند، یک طراح گرافیست را بر آن داشت تا با گرفتن فیلم کوتاهی از این پدیدهٔ حیرت‌انگیز، تحت عنوان «عجیب‌تر و ناراحت‌کننده‌تر از این تا حالا ندیدم» درد و رنج این بخش از مردم تهیدست را در معرض دید عموم قرار دهد.

سایت حکومتی تابناک ۱۵مهر۹۹ به‌نقل از این گرافیست که برای تهیهٔ یک گزارش ویدئویی از پروژهٔ تالار مذکور به محل رفته بود، نوشت:

«طی حدود ۴۰-۳۰دقیقه‌ای که در این مکان در حال تصویربرداری بودم این دو نفر که روی ستونها نشسته بودند را دیدم و با آنها سلام و احوالپرسی هم کردم... از ظاهرشان به‌نظر می‌رسید اعتیاد داشته باشند ... وسایلی هم‌چون پتو و کلمن آب هم پایین ستونها دیدم که حکایت از ماندن چند‌روزه آنها داشت».

در هراس از بروز یک جرقه

از آنجا که انتشار این کلیپ در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌یی داشته و موجی از انزجار و خشم عمومی را نسبت به سردمداران رژیم برانگیخته، مهره‌ها و دست‌نشاندگان حکومتی برای «رفع و رجوع» این افتضاح سر‌آسیمه به صحنه آمده و هر کدام با سرهم کردن دروغ و بافتن رطب و یابس تلاش کردند آن‌را جمع‌وجور کنند.

مدیرکل ارشاد استان هرمزگان در واکنش به این موضوع «خوابیدن افراد در بالای ستونهای تالار فرهنگی بندرعباس» را تکذیب کرد و با بی‌شرمی افراد تهیدست و بی‌خانمان را که از فرط استیصال مجبور شده‌اند با پذیرش ریسک سقوط از بالای ستون، به‌ناچار در این مکانهای خطرناک سکنی بگزینند، سارقان میلگرد و آهن‌آلات مربوط به این ساختمان نیمه تمام خواند و گفت:

«آنچه به‌عنوان خوابیدن افرادی در بالای ستونهای تالار فرهنگی بندرعباس منتشر شده صحت ندارد و این افراد سارقان میلگرد و آهن‌آلات این بنا هستند»

سایت حکومتی قدس آنلاین ۱۵مهر۹۹ نیز نسبت به این پدیده واکنش نشان داده و با یک موضع‌گیری دو پهلو تلاش کرده تا رژیم را از زیر بار این افتضاح در ببرد:

«گر چه زندگی بر بالای ستونهای تالار شهر بنابر اظهارات کاربران فضای مجازی از سر ناچاری و به‌دلیل حضور بی‌خانمان‌هاست اما بسیاری از شاهدان و هم‌چنین افراد مطلع اظهار می‌کنند که این افراد بر بالای ستونهای شهر مشغول ستون‌خواری و قلع‌و‌قمع میله‌گردها هستند نه ستون‌خوابی»

در وضعیتی که بنا‌به اعتراف کارگزاران مختلف رژیم دهها میلیون نفر حتی از تهیهٔ نان خالی عاجزند؛ و در حالی‌که به‌سرعت بر آمار افراد بی‌خانمان که قادر به پرداخت اجارهٔ خانه نیستند، افزوده می‌شود واکنش سریع و هراسناک مهره‌های رژیم برای تکذیب ستون‌خوابی بسیار قابل تأمل و مؤید وحشت آنان از بروز هرگونه جرقه‌ای است که می‌تواند به یک انفجار بزرگ منتهی گردد.

حاشیه‌نشینان تهدید درجه یک نظم

قدر مسلم این است که ستون‌خوابی پس از ظهور گورخوابی، پشت‌بام خوابی، لوله‌خوابی و یخچال‌خوابی، آخرین نوع از این‌گونه پدیده‌های دردناک نخواهد بود. اما تجربه قیام آبان‌۹۸ ثابت کرد که این حاشیه‌نشینان تهیدستان بی‌خانمان از قضا تهدید درجه یک امنیت نظام ولایت فقیه به‌حساب می‌آیند. یک‌سال پس از آن خیزش عظیم، توده‌های به‌جان آمده به‌خوبی دریافته‌اند که پایان بخشیدن به فقر و فاقه، گرسنگی و بیماری، و یافتن سرپناه قبل از هر چیز در گرو سرنگونی رژیم آخوندی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9a95ecd-baaf-4e50-8aba-72db85e546d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات