728 x 90

آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت

اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم در اتریش
اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم در اتریش

دستگیری و بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم در اتریش به جرم اقدام برای بمب‌گذاری در پاریس ـ محل برگزاری میتینگ مقاومت ایران‌ـ وارد سومین سال خود شد. اسدی به‌دلیل تحویل ۵۰۰گرم ماده انفجاری T.A.T.P به دو تروریست دیگر با ملیت ایرانی ـ بلژیکی در لوگزامبورک، توسط پلیس آلمان در آن کشور دستگیر شد و پس از مدتی به درخواست بلژیک به این کشور مسترد گردید؛ و هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

اصل عمل متقابل!

اکنون بار دیگر روزنامه‌ها و رسانه‌های خبری باند غالب به‌شکل گسترده از بی‌عملی وزارت‌خارجه آخوندها نسبت به این دستگیری شکوه و شکایت کرده و خواستار اقدامات عاجل برای رهایی وی شدند.

روزنامهٔ کیهان ولی‌فقیه (۱۲ تیر۹۹) وزارت‌خارجهٔ رژیم را به باد حمله گرفته که چرا تاکنون «هیچ اقدام قابل توجهی» انجام نداده است؟ سپس با یادآوری «اصل عمل متقابل» درخواست کرده که به‌عمل متقابل اقدام کند.

انتظار «عمل متقابل» آن‌هم از نهادی که در نظام آخوندی علی‌القاعده به امور سیاسی اشتغال دارد، چندان بی‌ربط نیست! رژیم سالیان متمادی است که با سوء‌استفاده از مصونیت دیپلماتیک، مأموران خود را به‌عنوان خبرنگار یا کارمندان وزارت‌خارجه و سفارتخانه‌های رژیم به خارج از ایران گسیل می‌کند تا جهت تهدید و باجگیری به انجام عملیات تروریستی و گروگان‌گیری بپردازند. بنابراین کیهان حق دارد عارض وزارت‌خارجهٔ رژیم شود که چرا پس از گذشت دو سال «دستگاه دیپلماسی» هنوز با اتکاء به «اصل عمل متقابل!» کار قابل توجهی برای خلاصی اسدی صورت نداده است!

آخوند فلاحیان وزیر سابق اطلاعات آخوندی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت:

«وزارت اطلاعات برای جمع‌آوری اطلاعات چه در داخل و چه در خارج به پوشش نیاز دارد؛ مثلا ما که یک مأمور اطلاعاتی نمی‌فرستیم برود آلمان، روسیه یا آمریکا و بگوید من از وزارت اطلاعات هستم؛ اطلاعاتتان را به بنده بدهید! در پوشش کار بازرگانی یا پوشش خبرنگاری، این کار را انجام می‌دهد. خبرنگار‌ها خیلی‌هایشان عوامل اطلاعات هستند، خبرنگاری که درآمدی ندارد» (سایت حکومتی ایران آنلاین ـ‌۲۶ تیر۹۶)

کیهان به‌خاطر این‌که لگدی به کارکرد وزارت‌خارجه در تبادل زندانیان بزند اضافه می‌کند:

«این روزها مقامات وزارت‌خارجه موضوع تبادل زندانی با کشورهای غربی را بارها مطرح کرده و در مقابل آزادی همکار خود سکوت کرده‌اند».!

رویکرد حقارت‌آمیز دیپلماسی آخوندی

روزنامهٔ وابسته به ولی‌فقیه با ابراز خشم از انفعال و سکوت معنادار سفرای رژیم در اتریش و بلژیک و آلمان، در خصوص وضعیت و سرنوشت دیپلمات ـ تروریست بمب‌گذار نظام، آن را «رویکرد حقارت‌آمیز دستگاه دیپلماسی»! خوانده و نوشته است:

«انفعال و رویکرد حقارت‌آمیز دستگاه دیپلماسی در قبال اقدامات خصمانه اروپا باعث شده است که رفتار اروپایی‌ها علیه کشور مان روزبه‌روز گستاخانه‌تر شود. قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس انرژی اتمی، جدیدترین نمونه اقدامات خصمانه اروپا علیه کشور مان است».

درست یک سال قبل در همین ایام خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت:

«بی توجهی دستگاه دیپلماسی کشورمان به بازداشت یک دیپلمات در حالی‌است که سایر کشورها برای آزادی اتباع خود تمام تلاششان را بکار می‌گیرند ... در شرایطی که دولت انگلستان از یک جاسوس حمایتهایی در سطح نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور انجام می‌دهد، اما وزارت‌خارجه ایران، در قبال دستگیری یک دیپلمات ارشد کشورش به اتهامات واهی سکوت اختیار کرده و از وضعیت پرونده اسدی اطلاع دقیق در دسترس نیست». (تسنیم ـ ۱۱تیر ۹۸)

ماجرا چیست؟

اسدالله اسدی نفر سوم سفارت‌خانهٔ رژیم در اتریش بود که در تابستان سال۹۷ در لوکزامبورگ هنگام تحویل ۵۰۰ گرم تی.ان.تی به دو تروریست ایرانی جهت بمب‌گذاری در همایش سالانه مجاهدین که معمولاً صدهزار نفر از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند لو رفته و هرسه توسط پلیس دستگیر شدند. بنا بر اعترافات صریح دو ایرانی دستگیر شده مقصد نهایی بمب میتینگ بزرگ مقاومت ایران در پاریس بود که رژیم قصد داشت با کمک این دو نفر و یک ایرانی ساکن فرانسه با انفجار آن در این مراسم ضمن کشتار تعدادی از انسان‌ها، مراسم سالانه مقاومت ایران به شکست بشکاند.

از آنجا که دستگیری اسدی دیپلمات تروریست رژیم نه در اتریش بلکه در لوکزامبورگ و توسط پلیس امنیتی آلمان صورت گرفته بود پلیس آلمان با این استدلال که اسدی در روز تعطیل و خارج از حوزهٔ مأموریت خود دستگیر شده، وی را مشمول مصونیت دیپلماتیک ندانست؛ و بر همین اساس در پی درخواست بلژیک او را به این کشور مسترد کرد.

علت سکوت ظاهری رژیم در قبال دستگیری اسدی چیست؟

رژیم آخوندی که در جریان اعمال متعدد تروریستی خود در خارج از ایران از قبیل ترور بختیار در پاریس، قاسملو در اتریش و شهدای مقاومت ایران ـ دکتر کاظم رجوی در ژنو، محمدحسین نقدی در ایتالیا، زهرا رجبی در ترکیه و ... ـ تجارب فراوانی کسب‌کرده و موفق شده بود تا به اتکاء آنها تروریست‌های خود را بی‌درنگ آزاد کند، بدون تردید این بار نیز همهٔ تجارب خود را به کار بسته است. اما از آنجا که جرم بسیار روشن و دم آخوندها بد جوری لای تله گیر کرده است، به‌رغم توطئه و زد و بندهای بسیار موفق نشد تا با سوءاستفاده از مصونیت دیپلماتیک اسدالله اسدی را آزاد کند و همهٔ تلاش‌هایش بی‌نتیجه ماند.

علی ماجدی سفیر پیشین رژیم در آلمان ارتباط نظام آخوندی با تحرکات تروریستی در خارج از ایران را تأیید کرد.

وی در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا در بهمن ۹۷ گفت: «اروپایی‌ها در مورد ادعاهایی که مطرح کرده‌اند اسنادی آورده‌اند که ما نمی‌توانیم آن را به‌راحتی رد کنیم. گرچه آنها نیز نمی‌توانند این اسناد را به‌راحتی اثبات کنند. ما می‌بینیم در هنگامی که آقای روحانی به اتریش سفر می‌کند مسائل آلمان رخ می‌دهد. قبل از آن نیز مسائل دیگری وجود داشت. آنها با یک دوگانگی در سیاست ایران مواجه شده‌اند... آنها شواهدی برای ادعاهای خود دارند که می‌توانند بر روی آن دست بگذارند و در این‌جا است که من می‌گویم این اقدامات این احساس اعتماد و امنیت را دچار مشکل می‌کند. روابط بین‌الملل مبتنی بر احساسات نیست بلکه مبتنی بر واقعیت است و یک حرکت اشتباه هر چند کوچک می‌تواند این احساس امنیت را از بین ببرد... . ما در داخل کشور با موضوعی هم‌چون عملیات خودسرانه مواجه هستیم، آیا می‌توانیم منکر شویم که در خارج از کشور نیز نمونه‌یی از این اتفاقات رخ نمی‌دهد؟ عملیات‌هایی که اعتماد را دچار خدشه می‌کند».

از این رو بعد از ۲سال، تشکیل دادگاهی جهت رسیدگی به جرم اسدی در آتیه‌ای نزدیک دور از انتظار نیست و شاید به همین دلیل هم هست که رسانه‌های رژیم به‌خصوص باندغالب به تکاپو افتاده‌اند!

صرف‌نظر از این‌که دستگیری اسدی در حین ارتکاب جرم و حمل تی.ان.تی، بر محرز بودن جرم دلالت می‌کند، نباید از نظر دور داشت که موقعیت نظام آخوندی در تعادل‌قوای بین‌المللی و داخلی اصلی‌ترین علتی است که دست فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را می‌بندد. علتی که بدون تردید بنا به اعتراف سران نظام فعالیت‌های مقاومت ایران و مجاهدین در داخل و خارج کشور در چرخیدن این تعادل تأثیرات زیادی داشته و کمر نظام آخوندی را شکسته است. این امری است که کیهان خامنه‌ای هم قطعاً نسبت به آن اشراف دارد و از همین رو هم هست که نسخهٔ «اصل عمل متقابل» را می‌پیچد!

در شرایط کنونی که دست رژیم زیر ساطور تحریم‌های متعدد قرار دارد، مانند دوران غلبهٔ سیاست استمالت، قادر به مانور و زد و بندهای آن‌چنانی نیست؛ بنابراین گریزی ندارد جر این‌که خود را برای یک شکست دیگر آماده کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cba8a0c-ec8c-4baf-be59-1b1514cdfe60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات