728 x 90

سایت نشنال: حملات پهپادی در عراق به استراتژی جدید ایران اشاره می‌کند

پایگاه عین‌الاسد
پایگاه عین‌الاسد

سایت نشنال روز ۱۶خرداد در گزارشی درباره پرواز دو پهپاد بر فراز پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در الانبار عراق نوشت: حملات پهپادی در عراق به استراتژی جدید ایران اشاره می‌کند.

در گزارش نشنال آمده است: ارتش عراق روز یکشنبه ۱۶خرداد گفت که پدافند هوایی دو پهپاد را بر فراز پایگاه عراق - آمریکا در الاسد در صحرای غربی کشور سرنگون کرد.

این مأموریت رهگیری دومین حمله پهپادی شناخته شده به عین‌الاسد در سال جاری بود.

تاکتیک استفاده از پهپادها علیه نیروهای آمریکایی می‌تواند بخشی از استراتژی سپاه پاسداران رژیم ایران و نیروی قدس آن باشد که متخصص جنگهای نامتعارف است و با گروه‌های عراقی هماهنگی می‌کند.

بر اساس گزارش ۲۱مه رویترز، این استراتژی جدید شامل ایجاد گروههایی در عراق است که مستقل از متحدان برجسته رژیم ایران، مانند گروه شبه‌نظامی عراقی کتائب حزب‌الله، فعالیت می‌کنند...

رویترز ادعا کرد که دلیل اصلی ایجاد گروهها این بود که فعالیت‌های گروه‌های حشدالشعبی مورد حمایت رژیم ایران هم به‌لحاظ سیاسی و هم امنیتی توجه ناخواسته را به خود جلب می‌کرد.

تحلیلگران و عراقیهای مطلع از موضوع به نشنال می‌گویند که هر گونه اختلاف بین رژیم ایران و حشدالشعبی بعید است.

آنها می‌گویند که گروه‌های جدید یا گروه‌های پوششی فقط تلاش برای ایجاد سردرگمی در مورد این‌که چه کسی مسئول حملات است، می‌باشد.

یکی از نمایندگان پارلمان عراق وابسته به ائتلاف سیاسی فتح که هم‌سو با رژیم ایران است، گفت: «آنچه اکنون اتفاق می‌افتد آنطور که برخی فکر می‌کنند، جدا شدن از نیروهای قدس یا به‌طور کلی رژیم ایران نیست بلکه مستحکمتر کردن ائتلاف است»... .

وی گفت: «کار و حضور ما فقط به عراق محدود نمی‌شود، از آنجایی که ما اکنون به‌طور مثال در سوریه هستیم و در صورت نیاز می‌توانیم در یمن یا لبنان باشیم».

رژیم ایران عملیات آموزش به شبه‌نظامیان را به حزب‌الله لبنان سپرده است. ادعای دیگر که در گزارش رویترز آمده بود. حزب‌الله هم‌چنین ممکن است نقشی در حملات پهپادی داشته باشد.

در این گزارش آمده است: «حداقل ۲۵۰ جنگجو در طی چند ماه در سال۲۰۲۰ به لبنان سفر کرده‌اند، جایی که مشاوران سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان به آنها آموزش پرواز با پهپاد داده‌اند»... .

به گفته یکی از مقامات اطلاعاتی عراق، رژیم ایران از گروه‌های جدید مخفی برای ادامه فشار بر آمریکا استفاده می‌کند، آن هم در حالی‌که گفتگوها با قدرتهای منطقه‌یی را بررسی می‌کند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4410eb4d-28ec-47ae-9f46-5215a27fdc55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات