728 x 90

سایت میرور - حالا بسیاری در هراسند که ابراهیم رئیسی بزرگترین تهدید تاکنون برای همه باشد

رئیسی و قتل عام ۶۷
رئیسی و قتل عام ۶۷

سایت میرور انگلستان روز دوشنبه ۱۱مرداد در مقاله‌ای نوشت: ما به داستان پشت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور آینده ایران، که بر شکنجه و قتل هزاران مخالف که جرأت انتقاد از رژیم را داشته‌اند، نظارت داشته می‌پردازیم.

اگر ثابت شده که ایران در دهه گذشته یک دردسر مداوم برای غرب بوده است، این سردرد در حال بسا بدتر شدن است.

از توقیف نفتکشهای انگلیسی در خلیج‌فارس، زندانی شدن غیرقانونی شهروندان انگلیسی مانند نازنین زاغری راتکلیف و صحبت درباره محو اسراییل از روی نقشه، امیدهای آب شدن یخ روابط با جمهوری اسلامی اغلب مطرح شده و سپس سریعاً از بین رفته است.

 

این سایت نوشت: رئیسی، که شخصاً به‌دلیل نقض حقوق‌بشر مورد تحریم‌های آمریکا قرار دارد، به "قصاب تهران" شهرت داشته و بسیاری از ایرانیان با دلایل موجهی، دوران هیولایی او را به‌عنوان دادستان پس از انقلاب ۱۹۷۹، نظارت او بر کار شکنجه و قتل هزاران مخالف که جرأت انتقاد از رژیم را داشتند؛ به یاد می‌آورند.

دکتر سالم وکیل، یکی از محققان ارشد اندیشکده چتهم هاوس، می‌گوید که انتخاب رئیسی به این معنی است که تندروها اکنون برای اولین بار در تقریباً یک دهه گذشته تمام شاخه‌های دولت را تحت کنترل دارند و این خبر بدی برای بقیه جهان است.

او می‌گوید: "انتخابات رئیسی یک واقعیت تلخ را برای جامعه بین‌المللی به ارمغان آورده است که: جمهوری اسلامی در آینده نزدیک در انتظار اصلاحاتی تحول آفرین نخواهد بود.

به‌گفته سالم وکیل؛ پروژه اصلاحات در ایران به بن‌بست رسیده است.

میرور در مقاله خود اضافه کرد: مارک آلموند، مدیر مؤسسه تحقیقات بحران آکسفورد، می‌گوید که سابقه رئیسی در خرد کردن بی‌رحمانه مخالفان "باید به‌عنوان هشداری برای هر کسی در غرب باشد که امیدوار است این تندروی فوق محافظه‌کار با دستان آغشته به خون، یک دوست باشد»...

 

حدود ۵۰۰۰زن و مرد توسط این "کمیته مرگ" به اعدام محکوم شدند، این در حالیست که بستگان و گروه‌های حقوق‌بشری متهم می‌کنند که تا ۳۰هزار منتقد رژیم ناپدید شده‌اند.

جفری رابرتسون، وکیل حقوق‌بشر مستقر در لندن، این کشتار را بدترین جنایت علیه بشریت از زمان اردوگاه‌های کار اجباری جنگ جهانی دوم توصیف کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd8786fa-79da-402e-96c1-c3d31dba750a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات