728 x 90

جن ساکی: در زمان مناسب دست به اقدام خواهیم زد

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید

سخنگوی کاخ‌سفید روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره حمله موشکی به عین‌الاسد و این‌که به‌نظر می‌رسد رژیم ایران پشت این واقعه باشد گفت: «ما به تهاجم اخیر شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران به نیروهای آمریکایی و ائتلاف پاسخ دادیم که حساب شده و کاملاً متناسب بود و از پوشش قانونی نیز برخوردار بود».
جان ساکی در ادامه سخنانش افزود: «این الگوی پیش روی ما برای هر اقدامی است. اگر برآورد ما این باشد که پاسخ دادن لازم است، ما در زمان مناسب دست به اقدام خواهیم زد و این حق را برای خود محفوظ نگه می‌داریم و رئیس‌جمهور امروز توسط تیم امنیت ملی توجیه شد و طی شب جزییات را دنبال می‌کند. چیزی که از انجامش اجتناب می‌کنیم، تصمیم‌گیری عجولانه است که باعث تنش بیشتر شود و یا بهانه به دست دشمنان بدهد».

وال استریت ژورنال روز چهارشنبه ۱۳ اسفند نوشت: بایدن روز چهارشنبه گفت دولت وی در حال بررسی حمله موشکی [امروز در عراق] است.
او گفت: «خدا را شکر که هیچ کسی در حمله موشکی کشته نشده است».

او ادامه داد: «یک فرد، یک پیمانکار در اثر حمله قلبی درگذشت. ولی ما در حال شناسایی این‌که چه کسی مسؤل این کار بوده هستیم و از آن نقطه قضاوت خود را خواهیم کرد».

در چهارمین حمله موشکی عوامل رژیم آخوندی علیه پایگاههای نیروهای آمریکایی روز چهارشنبه ۱۳ اسفند در عراق چند موشک به پایگاه عین الاسد اصابت کرد و بر اثر آن یک پیمانکار ائتلاف بین‌المللی در این پایگاه کشته شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: سرهنگ و این ماروتو سخنگوی ائتلاف روز چهارشنبه تأیید کرد حداقل ۱۰موشک به پایگاه عین الاسد در غرب عراق اصابت کرده است. نیروهای امنیتی عراق گفتند سکوی پرتاب موشکهای نوع گراد را پیدا کرده‌اند.

نیروهای امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفتند این موشکها از مدل آرش ساخت رژیم ایران بودند. این موشکها ۱۲۲میلی متری هستند که سنگین‌تر از نمونه‌هایی است که تا به‌حال دیده شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: یک پیمانکار مدنی ائتلاف در عراق در اثر حمله قلبی در خلال حمله موشکی به پایگاه بزرگ هوایی عین الاسد کشته شد.

خبرگزاری فرانسه ۱۳ اسفند خاطر نشان کرد: در سال۲۰۲۰ دهها حمله موشکی و حمله با بمبهای کنار جاده‌یی علیه منافع غرب، ارتش و سایتهای دیپلماتیک در عراق صورت گرفته است. این‌گونه حملات در اکتبر متوقف شدند اما طی سه هفته اخیر شتاب گرفته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8962e1ed-17cc-4291-8ff6-271f83204332"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات