728 x 90

ساندی اکسپرس:هزاران ایرانی در فرانسه تجمع و تظاهرات کردند

هزاران ایرانی در فرانسه تجمع و تظاهرات کردند
هزاران ایرانی در فرانسه تجمع و تظاهرات کردند

ساندی اکسپرس انگلستان از تظاهرات مقاومت ایران در پاریس گزارش داد:‌ هزاران ایرانی به‌ مناسبت چهلمین سالگرد قیام ایران که حکومت سلطنتی کشور را سرنگون کرد، تجمع کرده و راهپیمایی کردند.

تظاهر کنندگان به جامعه جهانی فراخوان دادند که الآن اقدام کنند و جنایتها در تهران را پایان دهند. تظاهر کنندگان نقضهای ادامه‌دار حقوق‌بشر در ایران، افزایش توطئه‌های تروریستی رژیم و ادامه برنامه‌های موشکی و هسته‌یی رژیم را محکوم کردند.

این تظاهرات قدرتمند از خیابانهای پاریس عبور کرد با ریتمهای طبلها که در عین این‌که تظاهر کنندگان شعارهای قوی علیه رژیم ایران سر می‌دادند، به صدا در می‌آمدند.

در گزارش آمده است، ولی این اروپا بود که قویاً محکوم می‌شد چرا که تظاهر کنندگان به‌خاطر موضع قوی رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ علیه رژیم از وی حمایت می‌کردند.

یکی از سخنرانان این گردهمایی، سناتور سابق فرانسه ژان پیر میشل در مصاحبه‌یی گفت، ”من یک طرفدار شدید آقای ترامپ نیستم ولی فکر می‌کنم که ایالات متحده در رابطه با ایران کار درستی انجام می‌دهد.“

وی افزود: ”من مایلم به دولتهایمان، دولتهای اروپایی، ژان ایو لودریان و فدریکا موگرینی بگوییم بخواهم که از مقاومت ایران نترسید.

ژان پیر میشل گفت: چشمها و گوشهایتان را باز کنید. کرامتی که موقعیت اروپا برای شما می‌آورد را پس بگیرید، کرامت اروپایی‌ها را باز پس بگیرید. از مقاومت ایران حمایت کنید.“

دکتر آلخو ویدال کوادراس، یک عضو سابق اسپانیایی پارلمان ارویا، گفت: ”من از اتحادیه اروپا می‌خواهم که سیاست سختی علیه این رژیم مذهبی و تروریستی که هیچ آینده‌ای ندارد، اتخاذ کنند.

وی افزود: اتحادیه اروپا باید سیاست مماشات خود را متوقف کند و به جای آخوندها از مقاومت ایران حمایت کند.

مماشات فقط آخوندها را تشویق می‌کند که جنایتهای بیشتری در ایران و تروریسم بیشتری در اروپا مرتکب شوند.

اتحادیه اروپا باید تمامیت وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست سیاه تروریستی خود قرار دهد.“

ژیلبر میتران یکی دیگر از سخنرانان این گردهمایی در سخنرانی خود به یک گزارش اخیر توسط عفو بین‌الملل اشاره کرد که سال ۲۰۱۸ را سال شرمساری برای ایران خواند که طی این سال ۷۰۰۰نفر بسبب اعتراض علیه رژیم دستگیر شده‌اند.

سخنگوی مجاهدین خلق شاهین قبادی گفت: ”تا زمانی که ما با این کشور اصلی حامی تروریسم مواجه هستیم نگرانی وجود دارد... ولی این هرگز ما را متوقف نخواهد کرد.“

 

لازم به یادآوری است که روز جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ -۸فوریه ۲۰۱۹–پاریس- میدان دانفر روشرو ـ ایرانیان آزاده با سلام به شهیدان و پیشتازان انقلاب ضدسلطنتی، با شعارهای آزادی فریاد هر ایرانی علیه استبداد و وابستگی، در این میدان تاریخی گرد آمده‌اند.
تا فریاد بزنند مبرم‌ترین خواستهای مردم و آزادیخواهان ایران،
برای جمهوری، برای دموکراسی، برای جدایی دین از دولت،
برای نفی حاکمیت آخوندی،
و همچنین برای گرامی‌داشت حماسه شهادت اشرف رجوی و موسی خیابانی،
و برای حمایت از قیام و کانون‌های شورشی،
و برای محکومیت اعدامها و نقض حقوق‌بشر، تروریسم و برنامه موشکی فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04021b0d-5523-4320-aa8a-3309600a66a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات