728 x 90

سانحه اتوبوس دانشگاه آزاد محصول دیگری از تبهکاری رژیم!

سانحه اتوبوس دانشگاه آزاد
سانحه اتوبوس دانشگاه آزاد

روز سه‌شنبه چهارم دی ۹۷ در یک حادثه دلخراش در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در تهران بر اثر تصادف اتوبوس دانشجویان ۱۰تن جان‌باختند و ۲۸تن دیگر مصدوم و مجروح شدند.

حادثه‌ای که کاملا قابل اجتناب بود و تنها به‌دلیل غارتگری نظام و به‌خصوص حضور علی‌اکبر ولایتی در رأس این دانشگاه و بکارگیری اتوبوسهای فرسوده و فاقد تجهیزات ایمنی جان ۱۰دانشجو و راننده خودرو از دست رفت.

تصادف دانشگاه آزاد فقط یک نمونه نیست، بلکه جلوه‌ای از وضعیت فاجعه‌بار تصادفات در شهرها و جاده‌های ایران است.

در زمینه آمار کشته‌شدگان در تصادفات شبکه ۱ تلویزیون حکومتی ۱۳مهر ۹۷ گفت: «بر اساس آمار از ابتدای سال متأسفانه ۷۰۰۰شهروند در تصادفات رانندگی جان‌باخته‌اند...».

چنین اتفاقی در هر کشوری یک بحران سیاسی اجتماعی را درپی خواهد داشت، اما مقامات حاکمیت آخوندی و کارگزاران آن هیچ اهمیتی به این وضعیت فاجعه‌بار نمی‌دهند.

میزان تلفات تصادفات رانندگی در ایران ۲۵برابر ژاپن و ۲برابر ترکیه است. در انگلستان با وجود این‌که تا ۳برابر بیشتر از ایران خودرو وجود دارد، میزان بروز تصادفات تا ۳۲برابر کمتر است مشکلاتی نظیر استفاده از خودروهای فرسوده، غیراستاندارد بودن جاده‌ها هم از عوامل اصلی است که حوادث رانندگی را ایجاد می‌کنند.

به گفته کارشناسان در اثر تصادفات جاده‌ای در ایران به اندازه تلفات جنگ ایران و عراق مردم کشته شد‌ه‌اند و این هم یکی از رکوردها در حاکمیت ولایت فقیه است.

 

دلیل این‌همه کشته و مجروح چیست؟

مقامات و رسانه‌های نظام مردم را مقصر این وضعیت می‌دانند آن‌چنان‌که تلویزیون رژیم ۳۰شهریور ۹۷ می‌گوید: «به‌گفته پلیس خستگی، خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز هم‌چنان علل اصلی سوانح رانندگی است»!

عوامل پلیس تلاش می‌کنند رانندگان را مقصر جلوه دهند اما در تصادف ۳عنصر جاده، خودرو و عامل انسانی سهیم است. در این بین مهمترین عامل، عامل جاده‌ای است.

جاده‌های ایران استاندارد جاده‌های جهانی را ندارند، در این زمینه یکی از سرکردگان راهنمایی و رانندگی اعتراف می‌کند: «امروز که در خدمت شما هستیم ۳۴۰۰نقطه حادثه خیز در برون شهرها داریم و ۲۰۰۰نقطه هم در درون شهرها، حدوداً ۵۴۰۰نقطه».(تلویزیون رژیم ۳۰مرداد ۹۷)

 

جاده‌های فرسوده و غیر استاندارد و خودروهای نا ایمن

اکثر جاده‌های کشور قدیمی، فرسوده، غیراستاندارد و نیاز به تعمیر و بازسازی و حتی نوسازی دارند.

خودروهای ناایمن نیز عامل دیگر بروز تصادفات هستند. تولید میلیونها دستگاه خودرو نا ایمن و غیر استاندارد توسط رژیم یکی از مهمترین عوامل افزایش تلفات جاده‌ای است.

بنا بر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی(راهور) وابسته به نیروی انتظامی، حدود ۵۲درصد کشته‌های تصادفات رانندگی در ایران به ۲خودروی پراید و پژو مربوط می‌شود.

به‌عنوان نمونه خودرو پراید در بین مردم به‌عنوان تابوت متحرک شناخته می‌شود.

یک نمونه تصادف پراید با شتر بود که در این تصادف شتر زنده ماند اما سرنشینان خودرو جان‌باختند!

شهروندان کشوری که دومین ذخایر نفت و گاز جهان را دارند، به‌دلیل فقر و تنگدستی ناشی از حاکمیت آخوندها مجبورند به استفاده از خودروهای فرسوده و از دور خارج تن بدهند.

 

چنگ‌اندازی آستان قدس و قرارگاه خاتم‌الانبیا بر پروژه‌های کشور

عامل اصلی آمار بالای کشتار تصادفات در کشور و خسارت‌های مالی تنها و تنها نظام آخوندی است که بر تمام ثروتهای ملی ایران چنگ انداخته است، اما از اختصاص کمترین بودجه‌ به پروژه‌های عمرانی کشور دریغ می‌کند و اکثر بودجه عمرانی را هم به قرارگاه ضدخاتم‌الانبیای سپاه پاسداران سپرده است.

روزبه‌روز نیز بر حضور و نقش شرکتهای پیمانکاری وابسته به قرارگاه خاتم در عرصه فعالیتهای راه‌سازی افزوده می‌شود.

در زمینه زیانهای ناشی از ورود سپاه پاسداران و آستان قدس به پروژه‌های را‌ه‌سازی دبیر انجمن شرکتهای سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایرنا ۸مرداد ۹۷ گفت در اثر ورود شرکتهای پیمانکاری وابسته به سپاه و آستان قدس به عرصه راه‌سازی، ۹۰درصد شرکتهای راه‌سازی بخش خصوصی یا بیکار شده‌اند و یا این‌که با ظرفیت بسیار پایینی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

۹۰درصد این شرکتها در اثر ورود شرکتهای پیمانکاری وابسته به سپاه و آستان قدس به عرصه راه‌سازی یا بیکار شده‌اند و یا بسیار نازل‌تر از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

زیرا شرکتهای متعلق به این دو نهاد چپاول با تکیه بر قدرت و اهرم حکومتی از بکار‌بردن مواد و مصالح ضروری برای ساختن راهها خودداری می‌کنند و سود آن را به جیب می‌زنند.

تصادفات جاده‌ای محصول تبهکاری رژیم آخوندی است که باعث کشتار و مصدومیت دهها هزار تن هم‌میهنانمان در سال و به هدر رفتن منابع مالی بسیار از امکانات و سرمایه‌های کشور است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43afa44e-b5cc-46d0-80ba-bc6fa9d435be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات