728 x 90

سالگرد قیام دیماه و ابراز وحشت سرکردگان رژیم ولایت فقیه از سرنگونی

قیام ایران دیماه ۹۶
قیام ایران دیماه ۹۶

با نزدیک شدن سالگرد قیام دیماه ۹۶، سرکردگان حکومت آخوندی، در هراس از تعمیق و فراگیر شدن اعتراضات مردمی و خطر قیامی دیگر به خود می‌لرزند.

 

خامنه‌ای، ولی‌فقیه ارتجاع روز چهارشنبه ۲۱آذرماه درباره بالا گرفتن بحران در رأس نظام و چشم‌انداز قیام تحت عنوان «جنگ داخلی» هشدار داد و گفت: «نقشه اینها این است که بلکه بتوانند به کمک تحریم و بکمک‌کارهای ضدامنیتی و اینها در جمهوری اسلامی در کشور عزیر ایرانی ما دو دستگی و اختلاف و جنگ داخلی و مشکلات ایجاد کنند»

 

روزنامه حکومتی ایران (روزنامه دولت آخوند روحانی) ۲۱آذر نیز با هشدار نسبت به خطر براندازی نوشت: ناامید کردن مردم از کارآمدی دولت مستقر، خواه و ناخواه، به‌معنای تقویت جریانهای برانداز و متخاصم بیرون از مرزها نیز هست.

 

تلاش مجاهدین برای تحرکات در کشور

روز سه‌شنبه نیز سرکرده سپاه ولایت فقیه در تهران بزرگ، پاسدار محمدرضا یزدی، وحشت‌زده از قیام گفت:‌ اوایل زمستان سال گذشته، (مجاهدین تلاش کردند) تحرکاتی را در کشور انجام دهند؛ آنها‌ می‌خواستند تهران را مثل دمشق و صنعا و کابل و بغداد، ناامن و دستخوش حوادث خونین بکنند. در طول این سال‌ها تمام تلاش دشمن این بوده که به جوانان ما آدرس غلط بدهد. متأسفأنه برخی‌ها در داخل این آدرس غلط دشمنان را می‌پذیرند

(خبرگزاری حکومتی میزان۲۰آذر۹۷)

 

هدف، براندازی

رحمانی فضلی وزیر کشور حکومت آخوندی نیز با دلشوره نسبت چشم‌انداز گسترش اعتراضات گفت: «با تکیه بر اطلاعات، قاطعانه می‌توان هدف دشمن را در شرایط فعلی، به‌طور جد براندازی جمهوری اسلامی دانست... همه ما سوار یک کشتی هستیم و همه باید این کشتی را به مقصد برسانیم... دمیدن بر امواج ناامیدی به همه لطمه می‌زند». (خبرگزاری حکومتی فارس ۲۰آذر ۹۷)

 

صدای به هم پیوستگی اعتراضات به گوش می‌رسد

یک رسانه باند آخوند روحانی، (رویداد ۲۴مورخ ۲۰آذر ۹۷) نیز نوشت: اتفاقی در حال افتادن است؛ صدای به هم پیوستگی اعتراضات به گوش می‌رسد. اگر تصمیمات جدی در حوزه اقتصاد گرفته شود، عواقب بسیار سختی در انتظار خواهد بود.

این رسانه حکومتی افزود: اگر تا دیروز صدای اعتراضات تنها در یکی دو شهر شنیده می‌شد، به‌جرأت می‌توان گفت امروز در کمتر شهری است که اعتراضی برپا نباشد. کارگران فولاد به کارگران هفت‌تپه پیوسته‌اند. معلمان در اعتصاب بودند، دانشجویان به حمایت از کارگران هفت‌تپه تحصن کردند. بازنشستگان هرازگاه تجمعی اعتراض‌آمیز برگزار می‌کنند.

 

مردم مطالبات خودشان را به حاکمیت تحمیل خواهند کرد

شکوری راد از مهره‌های باند مغلوب با وحشت از عمق و فراگیری قیام و بیهودگی امید درمانیهای آخوند روحانی، می‌گوید: اعتراضات دیماه ۹۶خیلی عمیق و فراگیر بود، افکار عمومی امروز سرخورده و ناامید است، وضع بر همین منوال باقی نخواهند ماند، بالاخره مردم مطالبات خودشان را به حاکمیت تحمیل خواهند کرد و این یک موضوع قطعی و مسلم است. (امتدادنیوز ۲۰/۹/۹۷)

 

معضل شدید فرسایش سرمایه و کاهش اعتماد

در همین حال، یک عضو مجلس آخوندی در هراس از پیامدهای گسترش اعتراضات به سرکردگان حکومت هشدار می‌دهد: خطاهای کوچک‌تر ما امروز به اندازه اشتباهاتی به مراتب بزرگتر در گذشته هزینه در پی خواهند داشت. (نظام) ما به‌شدت دچار معضل فرسایش سرمایه اجتماعی و همین طور کاهش اعتماد است. (روزنامه‌ ایران ۲۱آذر ۹۷)

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a148081b-cc54-47e2-91bb-541d14d87f2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات