728 x 90

سازمان ملل: موشک‌هایی که عربستان را هدف قرار داد ساخت رژیم ایران است

شلیک موشک به عربستان - عکس از آرشیو
شلیک موشک به عربستان - عکس از آرشیو

رزماری دی کارلو معاون امور سیاسی دبیرکل سازمان ملل در جلسه روز سه‌شنبه ۱۰تیر شورای امنیت تأکید کرد: «موشک‌هایی که عربستان را در سال ۲۰۱۹ هدف قرار داد مشابه آنهایی است که ایران می‌سازد».

وی در جلسه شورای امنیت با تأکید بر این‌که رژیم ایران هم‌چنان به نقض قطعنامه ممنوعیت واردات سلاح ادامه می‌دهد اضافه کرد: «تسلیحات و موشکهای حرارتی کشف و ضبط شده از مبدأ ایران به مقصد یمن قاچاق شده بود و برخی مواد به کار رفته در ساخت موشکهای کروز و بالستیکی که عربستان را در پایان سال۲۰۱۹ هدف قرار داده‌اند، در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ از ایران به یمن صادر شده است».

رزماری دی کارلو در پایان سخنان خود ضمن اعلام این‌که اطلاعات دیجیتالی موشکها با نمونه‌های ساخت ایرانی آن مطابقت دارد، اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل ‌متحد این مورد را تأیید کرده است.
در همین حال اتحادیه اروپا نیز؛ دستیابی به تسلیحات هسته‌یی را تهدیدی علیه جهان دانست و از رژیم ایران خواست تا به تعهدات هسته‌یی خود پایبند بماند. این اتحادیه ضمن حمایت از تلاشهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در انجام مأموریت نظارت بر برنامه هسته‌یی رژیم ایران؛ خواهان ادامه بازرسی نوع فعالیت‌های هسته‌یی در ایران شد.

مارک بکستین نماینده بلژیک در شورای امنیت نیز با تأکید بر نگرانی این کشور از ادامه فعالیت‌های رژیم ایران در زمینه موشکهای بالستیک؛ گفت که فعالیت‌های رژیم ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b381de17-b1c2-43a4-a08c-e2c6b81c39fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات