728 x 90

سازمان ملل: سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز از زمان مرگ مهسا امینی نیازمند تحقیقات مستقل بین‌المللی است

کمیساریای عالی حقوق‌بشر در ژنو
کمیساریای عالی حقوق‌بشر در ژنو

سایت کمیساریای عالی حقوق‌بشر در ژنو روز چهارشنبه ۴ آبان نوشت: کارشناسان حقوق‌بشر سازمان ملل کشتار و سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی در ایران در پی مرگ مهسا امینی شامل دستگیریها و بازداشتهای خودسرانه،... استفاده بیش از حد از زور، شکنجه و ناپدید شدن اجباری را محکوم کردند.

آنها مصرانه خواهان این شدند که گزارشها به‌طور کامل و مستقل مورد بررسی قرار گیرد و کسان مسئول مورد بازخواست و حسابرسی قرار گیرند.

در ادامه آمده است: با توجه به وخامت اوضاع، کارشناسان از شورای حقوق‌بشر خواستند که فوراً اقدامات لازم را برای رسیدگی به این وضعیت از جمله تشکیل یک نشست ویژه انجام دهد. آنها هم‌چنین از فراخوانها برای ایجاد یک مکانیسم تحقیقاتی بین‌المللی، برای اطمینان از پاسخگویی و حسابرسی در ایران و پایان دادن به مصونیت مداوم برای نقض شدید حقوق‌بشر حمایت کردند.

این کارشناسان به‌دقت وضعیت را زیر نظر دارند و از مقامات می‌خواهند که رویه‌های ویژه مختلف را درگیر کرده و بازدیدهای [کارشناسان سازمان ملل] صاحبان مندیت‌های مربوطه را تسهیل کنند.

لازم به ذکر است که امضا توسط بیست کارشناس و کارشناس ویژه سازمان ملل از جمله جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ایران در سازمان ملل انجام شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02c80e3c-9026-4954-ba7e-b352969022e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات