728 x 90

سازمان ملل: رژیم ایران موتورهای ساخت پهپاد را در اختیار شبه‌نظامیان حوثی قرار داده است

حملۀ  پهپادها به تاسیسات «بقیق» و «خریص» متعلق به شرکت نفتی دولتی آرامکو
حملۀ پهپادها به تاسیسات «بقیق» و «خریص» متعلق به شرکت نفتی دولتی آرامکو

گروه تحقیقاتی سازمان ملل؛ در جدیدترین گزارش خود که روز جمعه ۴مهر منتشر شد اعلام کرد که رژیم ایران موتورهای ویژِۀ هواپیما را برای استفاده در پهپادهایی که تاکنون به هدف‌های متعددی در خاک عربستان حمله کرده‌اند، در اختیار حوثی‌های یمن قرار داده است.


شبکه رادیو تلویزیون جنوب غربی آلمان در برنامه‌ای پیرامون این موضوع گزارش داد: « این موتورهای پروانه‌ای و دو سیلندری با نام 3W-110 i B2 از سوی یک شرکت آلمانی به شرکتی ظاهراً یونانی فروخته شده و از طریق آتن به تهران ارسال شده است. کارشناسان سازمان ملل ‌متحد اکنون کشف کرده‌اند که این موتورها در سلاحهای کشنده‌یی که در اختیار و مورد استفادۀ حوثی‌ها قرار گرفته کار گذاشته شده‌اند».


این شبکه رادیو و تلویزیونی در ادامه اضافه می‌کند: «کارشناسان با بررسی یک پهپاد سقوط کرده کشف کردند که موتور پروانه‌ای ساخت آلمان در آن نصب شده است. این موتورها را شرکت سهامی واینهولد در شهر هاناو آلمان می‌سازد.
با این‌که شماره سریال موتور سائیده شده بود، کارشناسان توانستند آن را بازسازی کنند. تحقیقات نشان داد که قطعات آن بخشی از یک سفارش بوده‌اند که در سال٢٠١۵ به شرکت 3 W International داده شده است.
در ماه ژوئن سال٢٠١۵ یک شرکت یونانی ٤٢ موتور با برد پروازی ١٢٠٠ تا ١۵٠٠ کیلومتر و سرعت ٢٠٠ تا ٢۵٠ کیلومتر سفارش داد. برد پرواز این موتورها به حوثی‌ها امکان می‌داد که از محل استقرار خود در یمن، ریاض، دوحه و دوبی را هدف بگیرند.
اسنادی که کارشناسان سازمان ملل ‌متحد در اختیار دارند نشان می‌دهد که ٤٢ موتور مذکور روز ٢٢ژوئن ٢٠١۵ از آلمان به آتن و ده روز بعد به وسیله خطوط هوایی ترکیه از آتن به تهران انتقال یافته است. کارشناسان سازمان ملل بر این عقیده‌اند که موتورها بعداً از سوی رژیم ایران در اختیار حوثی‌ها قرار گرفته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ee0f5e4-36d4-40cb-97f0-d60ce408276b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات