728 x 90

سازمان ملل: رژیم اسد و شبه‌نظامیان متحد آن مرتکب جرایم جنگی و ضدبشری می‌شوند

 گزارش سازامان ملل
گزارش سازامان ملل

کمیسیون مستقل تحقیقات سازمان ملل‌متحد در مورد بحران سوریه در گزارشی به‌مناسبت هفتمین سال آغاز جنگ در سوریه تأکید کرد رژیم بشار اسد و شبه‌نظامیان متحد آن با تجاوز و سوءاستفاده جنسی از زنان، دختران، مردان و پسران برای مجازات گروه‌های مخالف این رژیم مرتکب جرایم جنگی و ضدبشری می‌شوند.

این گزارش که با نام ”عزت خود را از دست دادم: خشونت مبتنی بر جنس و جنسیت اجتماعی در سوریه“ منتشر شده با اشاره به جنایات رژیم اسد و شبه‌نظامیان حامی آن می‌نویسد  نیروهای رژیم سوریه و گروه‌های شبه‌نظامی حامی آن در عملیات دستگیری مخالفان، زنان، دختران و گاهی پسران را مورد تجاوز و سوء‌استفاده جنسی قرار دادند. زنان و دختران زندانی نیز مورد تعرض و خشونتهای کلامی و تحقیرآمیز قرار گرفتند. گاهی اوقات مورد تعرض جمعی قرار گرفتند. مردان و پسران زندانی نیز مورد تعرض قرار گرفتند که بر اثر آن شدیداً آسیب دیده‌اند.

این گزارش  می افزاید:‌ یک دختر 9ساله کوچکترین قربانی سوء‌استفاده جنسی بوده است. تعرض نیروهای رژیم به زنان و دختران در 20زندان ثبت شده است. تجاوز نیروهای رژیم به مردان و پسران نیز در 15زندان ثبت شده است.حوادث مربوط به تجاوز نیروهای رژیم اسد در شعبه اطلاعات در فرودگاه نظامی مزاح، زندان نظامی صیدنایا و در اماکن مسکونی مانند دمشق، لاذقیه، طرطوس، حرستا، حما، حمس، درعا و حلب رخ داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be54dd71-3469-4520-9619-4cbc16abf021"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات