728 x 90

سازمان تحقیقات کنگره آمریکا: خروج آمریکا از توافق می‌تواند باعث سقوط اقتصاد ایران شود

نهایت برجام و سقوط اقتصاد
نهایت برجام و سقوط اقتصاد

گزارشی از سوی سازمان تحقیقات کنگره تأیید می‌کند که تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌یی رژیم ایران می‌تواند موجب رکود و در نهایت سقوط اقتصاد ایران شود.

این گزارش توسط کنث کاتزمن Kenneth Katzman، متخصص امور خاورمیانه، پاول کر Paul Kerr، متخصص در عدم تکثیر سلاحهای اتمی؛ و والری هیت‌شانسن Heitshusen متخصص در کنگره و فرآیند قانونگذاری نوشته شده بود.

در این گزارش آمده است:‌ احتمال دارد اقتصاد ایران به نقطه‌ای افول یابد که در آن سران رژیم ایران تصمیم بگیرند که مذاکره مجدد درباره برجام را در امتداد خطوطی که رئیس‌جمهور ترامپ روی آنها اصرار می‌ورزد را بپذیرند. متناوبا، وخامت شدید اقتصادی می‌تواند مقامهای رژیم ایران را وادار به مذاکره در مورد محدودیت‌های برنامه موشکی‌شان مانند محدودیت در برد این موشکها کند. یک احتمال دیگر این است که برجام بدون مشارکت آمریکا سقوط کند.

"بنا‌به این گزارش " شرکتهای بزرگ بین‌المللی، که در حال حاضر با تهدید محروم شدن از بازار بزرگ ایالات‌متحده مواجه هستند، ممکن است از ایران خارج شوند و در نتیجه باعث بدتر شدن اقتصاد ایران شوند. سران رژیم ایران ممکن است مدعی شوند که ایران دیگر از انطباق با برجام برخوردار نیست و سپس فعالیت‌های هسته‌یی خود را که تحت این توافق محدود شده‌است، از سر می‌گیرند. به‌عنوان مثال رژیم ایران می‌تواند، راه‌اندازی مجدد سانتریفوژ را شروع کند، یا اورانیوم غنی‌شده حاوی بیش از مقدار مجاز اورانیوم ۲۳۵را تولید کند. "

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30d42f0a-afc9-454f-b601-61d0022ac412"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات