728 x 90

ساده‌انگاری یا باز سازی میدان مین

جولان کرونا در ایران
جولان کرونا در ایران

این روزها رسانه‌های حکومتی اظهارات سردمداران رژیم از جمله وزیر بهداشت را در بوق کرده و مدعی شده‌اند که برای سویهٔ جدید کرونا آماده‌باش داده‌اند. اما واقعیت چیزی دیگری است که گوشه‌هایی از آن از لابلای جنگ قدرت و از محافل باند مغلوب رژیم بیرون می‌زند.

در حالی که روز دوشنبه ۲۹آذر تلویزیون رژیم به‌نقل از کارشناسان حکومتی اعلام کرد هر کس کرونا گرفت اومیکرون دارد، برخلاف ادعای وزارت بهداشت رژیم به‌نقل از متخصصان پزشکی اعلام کرد علائم پیک ششم کرونا از دو سه هفته پیش مشاهده می‌شود.

دکتر حمید سوری اپیدمیولوژیست در گفتگو با تلویزیون شبکه خبر رژیم روز ۲۹آذر گفت: «هر کدام از اینها می‌توانند به‌سرعت باعث یک طغیان بزرگ و یک پیک بعدی بشوند متأسفانه علائم آغاز پیک ششم را هم ما الآن یکی دو سه هفته است ما داریم».

 

به‌رغم اذعان رژیم به کشف سویهٔ جدید کرونا، درست در همان روز که کارشناسان حکومتی از حضور سویهٔ اومیکرون و پیک ششم کرونا خبر می‌دادند خبرگزاری نیروی تروریستی قدس خبر داد امتحانات دانش‌آموزان حضوری برگزار می‌شود. به این ترتیب تا همین نقطه تناقض بزرگی از رویکرد رژیم با سویهٔ جدید کرونا بیرون زده است. آن هم خالی کردن میدان در برابر کرونا و تنها گذاشتن مردم در برابر آن.

هم‌چنین روشن شده است که کرونا برخلاف ادعای رسمی رژیم که از ۲۸آذر رویت شده، از مدتها قبل در چرخش بوده و تلفات می‌گرفته است.

روزنامه حکومتی همدلی روز ۲۹آذر از قول محمدرضا محبوب‌فر کارشناس حکومتی ادعاهای دولت رئیسی جلاد مبنی بر مهار کرونا را به چالش کشید و نوشت: «وقتی اعلام می‌شود تا ۱۷روز آینده به چنین شرایطی می‌رسیم یعنی اومیکرون از مدتها پیش در کشور بوده و البته که امروز می‌تواند وضعیت شهرها را مجدداً به شرایط نارنجی و قرمز برساند».

 

محبوب‌فر افزود: «دولت جدید بر طبل موفقیت در مهار ویروس کرونا می‌کوبید و تا در توان داشت نسبت به بازگشایی‌ها و عادی انگاری در کشور اقدام کرد. حتی همین روز گذشته که حضور اومیکرون تأیید می‌شد وزیر فرهنگ از برگزاری کنسرت‌های موسیقی خبر می‌دهد و از زمان بازگشایی مدارس و دانشگاهها و لغو دورکاریها».

این کارشناسی حکومتی در مورد سویهٔ اومیکرون گفت: «در حالی که وی از دو هفته قبل در رسانه‌های حکومتی چرخش سویهٔ اومیکرون را اعلام کرده تازه در یکی از آزمایشگاههای مرجع اعلام می‌کنند این سویه را شناسایی کرده‌اند. در حالی که «این سویه جدید در بین معلمان و دانش‌آموزان و دانشجویان در چرخش است و تعداد زیادی از هم‌وطنانمان را به بیماری کرونا مبتلا کرده است، ».

به‌رغم هشدارهای کارشناسان حکومتی نسبت به شیوع پیک ششم که گفته می‌شود سرعت فراگیری بیشتری از سویه‌های قبلی دارد، عملکرد کلی نظام مبنی بر بی‌اعتنایی به پیشگیری نسبت به آن، این ظن را در اذهان تقویت کرده است که خلیفه ارتجاع بار دیگر در وحشت از سلسله قیامها به سنگر گرفتن پشت میدان مین کرونا پناه برده تا اقشار بپا خاسته را به جای خود بنشاند. چنان‌چه کارشناسان حکومتی هم از بی‌خیالی رژیم متحیرند.

 

مسعود یونسیان اپیدمیولوژیست روز ۲۸آذر در گفتگو با تلویزیون شبکه خبر رژیم گفت: «ما الآن شاهد بازگشایی استادیومها هستیم، مدارس باز شدند، دانشگاهها دارند بعضی از کلاسها و آزمون هایشان به شکل حضوری برگزار می‌کنند، خیلی از مشاغل رستورانها. . اگر از الآن تدابیری نیندیشیم و بخواهیم در زمانی که در قله یا در بازوی صعودی یک موج قرار بگیریم اون موقع بخواهیم اقدامی بکنیم خیلی دیر هست».

به این ترتیب مشخص می‌شود که اقدام جدی از جانب رژیم در برابر هجوم سویه خطرناک اومیکرون صورت نگرفته است و خامنه‌ای سیاست جنایتکارانه خود در رها کردن مردم ایران در در برابر ویروس کرونا را این بار در برابر سویه «اومیکرون» تکرار می‌کند تا به خیال خود با گرفتن تلفات از مردم ایران، از شدت قیامهای موجود کاسته و به عمر دیکتاتوری ننگین خود اندکی بیفزاید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03d5c295-5b51-43fc-9737-af3c86bbc3fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات