728 x 90

زین مشت کم، نمونه خروارم آرزوست

تصویری از قیام ایران ـ آرشیو
تصویری از قیام ایران ـ آرشیو

آخوندهای دین‌فروش در نظام ولایت فقیه به تبعیت از خمینی ملعون، دشمنی با مردم ایران را به پست‌ترین و رذیلانه‌ترین گرایشات ضدانسانی درونشان کشانده‌اند. از فردای مقاومت به هر قیمت در خرداد۱۳۶۰ تا قتل‌عام زندانیان سیاسی سال۶۷ و تا سحرگاه هر شب این میهن در زندانهای آشکار و پنهان، جان هزاران فرزند این مردم به‌دست عمامه‌داران و گزمه‌هایشان از پیکرهای تکیده خارج می‌گردد. در بحبوبه قیام شکوهمند۱۴۰۱ و با اعدام نخستین شورشی جنبش انقلابی، محسن شکاری (۱۷ آذر۱۴۰۱)، نعره آخوندهای توجیه کننده ارتجاع غدار بلند شد که چه خوب شد که کشتیم!

«مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی صدور بیانیه‌یی خواستار تداوم جدی‌تر اجرای قانونی حکم اعدام برای محاربین و مفسدین باغی شد... مجازات پایین‌تر مثل قطع انگشتان یک دست و پای مخالف، می‌تواند اثربخش باشد. ولی مجازات تبعید در شرایط کنونی بی‌خاصیت و بلکه نتیجه وارونه می‌دهد...» (قم نیوز۲دی۱۴۰۱).

 

مقاومت یک سنخ فکر و منطق است

دلیل اصلی ترس خامنه‌ای و سران رژیم آخوندی، یک چیز بیشتر نیست. گسترش و عمق منطق مقاومت و شورش در برابر نظام جنایتکاران. منتظری به خمینی هشدار داده بود که: «مجاهدین خلق اشخاص نیستند یک سنخ فکر و برداشت است یک نحو منطق است... با کشتن حل نمی‌شود بلکه ترویج می‌شود»

و این ترویج و این ریشه دواندن منطق مقاومت، هم‌چنان در کف خیابان‌ها و سلول‌های زندان و اتاق شکنجه و نمایشات بیدادگاه‌ها و چوبه‌های دار خود را به‌وضوح آشکار می‌کند.

 

هر ۶ساعت یک اعدام در ایران

سرکوب و اسارت و اعدام شیرازه دفتر سیاه نظام ولایت فقیه است. از اعدام محسن شکاری و مجید رهنورد تا شب‌های به خون آغشتهٔ ایران در پشت زندانهای اوین و گوهردشت و قزل‌حصار و زاهدان و...

رژیم آخوندی در این مدت، هر شش ساعت یک نفر را اعدام کرده است.

عفو بین‌الملل گزارش داد رژیم ایران در سال۲۰۲۲میلادی (دیماه ۱۴۰۰ تا دیماه ۱۴۰۱) دست‌کم ۵۷۶نفر را اعدام کرده است که در مقایسه با سال۲۰۲۱میلادی (۳۱۴ اعدام) رشد چشمگیری را نشان می‌دهد. علاوه بر گزارش عفو بین‌الملل، دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرده است که رژیم ایران از آغاز ۲۰۲۳ تاکنون ۲۰۹نفر را اعدام کرده که آن را رکوردی «مایه انزجار» خوانده است. این دفتر چند روز پیش اعلام کرده بود که در سال۲۰۲۳ «به‌طور متوسط هر هفته بیش از ۱۰نفر در ایران اعدام شده‌اند، که یکی از بالاترین ارقام حکم اعدام در جهان است. متأسفانه بسیاری از نهادهای ناظر حقوق‌بشر در ایران و گزارشگران مستقل، خبر از صف طویل منتظران اجرای حکم اعدام می‌دهند. که البته با اجرا شدن احکام اعدام سه متهم پرونده معروف به «خانه اصفهان» صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی، غم دیگری بر مردم داغدار ایران افزود... شناعت و رذالت فاشیسم مذهبی به آنجا رسیده است که به خانواده‌های محکومین به اعدام که برای اعتراض و جلوگیری از اجرای احکام به پشت در زندانها آمده بودند، گاز اشک‌آور و تیر ساچمه‌ای شلیک کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

همین روش‌ها و منشهای ضدانسانی است که یک مهرهٔ حکومتی با سابقه مهدی نصیری مدیر اسبق روزنامه کیهان را واداشته است که بگوید: «قرار بود حکومت دینی و ولایت فقیه دین و دنیای آباد بیاورد اما دست‌آوردهای آن، فقر و فلاکت و استبداد و خشونت و سرکوب و اعدام است!... لازم است از روحانیت و مراجع تقلید بپرسم که آیا بر نتایج سکوت و رخوت و بعضاً تاییدهایی که از این مدل حکمرانی در جمهوری اسلامی می‌کنند، وقوف و اشراف دارند و می‌دانند که چه اتفاقی درباره آینده دین و روحانیت و مرجعیت و مذهب در ایران در حال تکوین است؟خردمندانه نیست که روحانیت و مرجعیت شیعه همه تخم مرغهای خود را در سبد ولایت مطلقه فقیه بگذارد و سرمایه چند صد ساله خود را در ایران به باد فنا و نابودی بدهد...» (ایران امروز۳۰ اردیبهشت۱۴۰۲).

 

ماشین اعدام آخوندی در پرتگاه سقوط ناگزیر

چرخه اعدام و کشتارخامنه‌ای، در محاصره بحرانهای لاعلاج و خشم انفجاری مردم و برای جلوگیری از قیام حتی یک روز هم متوقف نمی‌شود. تعداد اعدامهای ثبت شده از ابتدای اردیبهشت تاکنون دست‌کم به ۱۲۲ زندانی بالغ می‌شود. خامنه‌ای گمان می‌کند بر اراده پولادین جوانان شورشگر برتری می‌یابد اما سنت تاریخ و قانون خدای مظلومان می‌گوید: «آنان که به رحمت خدا معتقد بودند (ثابت قدم ماندند) گفتند: چه بسیار شده که گروهی اندک به یاری خدا بر سپاهی بسیار غالب آمده، و خدا با صابران است (بقره: ۲۴۹)

قیام و آتش به‌عنوان تنها پاسخ اعدام در حال گسترش است.

چه خوش گفت عارف قزوینی:

«مشت معارف ار دهن شیخ بشکند

زین مشت کم نمونه خروارم آرزوست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1ecfe7a-7279-4161-8670-8554c5479baa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات