728 x 90

زنگ خطر در انتخابات پارلمانی لبنان

ضرب و جرح کاندیدای انتخابات در لبنان توسط شبه‌نظامیان حزب الله
ضرب و جرح کاندیدای انتخابات در لبنان توسط شبه‌نظامیان حزب الله

در حالی که قرار است در شانزدهم اردیبهشت  97  انتخابات پارلمانی در لبنان برگزار شود  روزنامه‌های لبنان روز دوشنبه دوم اردیبهشت به این موضوع اشاره کردند.

این رسانه‌ها رقابتهای انتخاباتی در لبنان را به‌عنوان رقابتهایی شعله‌ور توصیف کردند . در یکی از این رسانه‌ها به استعفای یکی از  اعضای هیأت نظارت بر انتخابات به‌نام خانم سیلوانا اللقیس اشاره شده و این استعفا را به‌عنوان زنگ خطر قبل از انتخابات توصیف کرده است. علاوه بر این در مناطقی از لبنان  رویارویی‌ها و زد و خوردهایی نیز وجود داشته که شبه‌نظامیان حزب‌الله به آن دامن زده‌اند.

سایت اسکای نیوز عربی نوشت: در جدید ترین مورد رویارویی‌ها در صحنه انتخابات لبنان،  یکی از کاندیدهای انتخابات پارلمانی در لبنان به‌نام علی الامین  هنگامی که قصد داشت پلاکارد تبلیغی‌اش را در خیابان نصب کند مورد ضرب و جرح شبه‌نظامیان حزب‌الله قرار گرفت.

این سایت به‌نقل ازعلی الامین که سردبیر سایت جنوبیه نیز هست می‌نویسد: تهاجم شبه‌نظامیان حزب‌الله علیه او و  و عده‌یی از همراهانش در شهرک شقرا  در بخش بنت جبیل صورت گرفت  و پس از درگیری او و دوستانش مجروح شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.

علی الامین روزنامه‌نگار و کاندیدای انتخاباتی  به اسکای نیوز گفت: من  برای  انتخابات پارلمانی کاندیدا شدم . در حال نصب یک پلاکارد تبلیغی حاوی عکسهای ۳۰تن از دیگر کاندیداها در خیابان بودم که شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در مقابل انظار عمومی به من تهاجم کردند و با وارد کردن ضرباتی به‌سر و صورتم  یکی از دندانهایم را شکستند. او ادامه داد   این گروه شبه‌نظامی وابسته به حزب‌الله کسانی هستند که به‌صورت مسلحانه به مخالفان خود تهاجم می‌کنند تا صدایشان   خاموش شود. این کاندیدای انتخاباتی اضافه کرد حزب‌الله با قدرت سلاح به مردم فشار می‌آورد تا پیروز شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34ba2b28-9976-479d-a430-e408c9ea5400"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات