728 x 90

زنگ خطر برای امنیت نظام از همه سو! - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی چهارشنبه ۱۶ تیر، اغلب مطالب به سه بحران کرونا، قطعی برق و بحران آب اختصاص یافته است. روزنامه‌های باند خامنه‌ای ریشهٔ این سه بحران را در «عدم مدیریت و بی‌تدبیری» دولت روحانی آدرس داده‌اند و روزنامه‌های باند مغلوب علت این سه بحران را در سیاست‌های کلان نظام شامل سرشاخ شدن به جامعه جهانی و تحریم‌ها و سیاست هسته‌یی توصیف کرده و به نظام توصیه کرده‌اند که وقت تنگ است، زمان را از دست ندهد.

مضمون مشترک مطالب روزنامه‌های هر دو باند حاکم به صدا درآمدن زنگ خطر برای امنیت نظام از همه سو است.

زنگ خطر برای امنیت نظام از همه سو!

وطن امروز از باند خامنه با اشاره به کشف ۱۱صندوق متعلقات سلاح گرینف آنرا «حامل پیامی مهم برای مسئولان امنیتی و اطلاعاتی» دانسته و افزوده است: این «به مثابه زنگ خطری برای امنیت کشور به‌ویژه در مناطق مرزی و حاشیه‌ای به‌حساب می‌آید».

همین زنگ خطر در روزنامه‌های باند مغلوب برای مهار نکردن سه بحران کرونا و آب و برق به صدا درآمده است.

«آنفلوآنزای خشم» عنوان مطلب آفتاب یزد است که از جمله نوشته «مردم جامعه ما بسیار زیاد خشمگین هستند و این روزها حجم اخبار بد آن چنان زیاد است که آستانه تحمل همگان را در معرض خطر قرار داده است». در ادامه هم به سران نظام گوشزد کرده: «علل بروز خشم هر چه باشد جامعه ما جامعه‌یی خشمگین است و این هشدار بزرگی است برای مسئولانی که تا میزان قابل توجهی مسبب حجم بالای این خشم اجتماعی هستند»... .

«نمود شعار و تحریم» عنوان مطلبی در روزنامه مستقل است که با یادآوری قیامهای مردم لبنان و عراق خطاب به سران حکومتی نوشته است: برخی از مسئولان به جای عذرخواهی و پاسخگویی، چون همیشه شروع به فرافکنی کرده، یکی مردم را به تحمل و الگوی «گاندی» فراخوانده و دیگری زیست در سایه نظام مقدس را غنیمتی بزرگ می‌داند! اما یادمان باشد در سال‌های گذشته وجود بحران قطعی برق در عراق و انباشت زباله در لبنان چگونه زمینه و موجبات آشوب و اعتراضات مردمی شد... . این‌که فکر کنیم می‌شود تا ابد با شعار و دمیدن در اهداف آرمانی ذهنیت مردم را راضی و همراه کرد، اشتباه بزرگی است».

«صدای خاموشی» عنوان مطلب روزنامه همدلی است که با اشاره به فضای انفجاری جامعه و لاینحل ماندن بحرانها نوشته است: «اگر اوضاع به همین شکل پیش برود این ماجرا به یک اعتراض ساده به قطعی برق ختم نشود و دامنه اعتراضات به ابعاد سیاسی و امنیتی گسترش پیدا کند. جا دارد مسئولان عالیرتبه نظام یک فلش‌بک به اعتراضات ۹۶و اعتراض به گرانی بنزین در آبان ۹۸ بزنند و بعد از مرور آن به این فکر کنند که امروز آستانه صبر مردم به‌مراتب پایین‌تر از آبان ۹۸ هست».

نقش نظام در تولید بحرانهای کرونا، برق و آب

در روزنامه‌های حکومتی در ادامه جنگ باندها به تصمیم نظام در ایجاد بحران‌هایی که طاقت مردم را به سرآورده دیده می‌شود.

«نمک به زخم بی‌برقی و بی‌آبی» عنوان مطلبی در همدلی است که از نقش اخص نظام و باندهای حاکم در ایجاد بحرانها ضدمردمی گوشهٔ پرده را کنار زده و نوشته است: «تحقیقاً این موضوع ثابت شده که مقامات ارشد و حداقل اعضای کابینه در جریان وضعیت این تابستان بوده‌اند. از اواسط سال گذشته که استخراج رمزارزها از سوی دستگاههای دولتی شدت پیدا کرد، گزارشهای مختلف رسمی نشان داد که در کشور کمبود برق وجود دارد، با این وجود استخراج‌ها ادامه یافت و حتی مزرعه‌های بزرگ‌تری برپا شد. برای این کار هم نیروگاهها نیاز به سوخت بیشتری داشتند. در نتیجه هم از منابع آبی بیشتر استفاده کردند و هم سوزاندن بیشتر مازوت برای تولید برق باعث آلودگی عجیب شهرهای مختلف کشور شد. مصرف منابع آبی در زمستان این هشدار را می‌داد که امسال تابستان وضعیت برای ایران سخت است. اما موضوع برای مقامات ارشد تنها برق و آب نبود. به‌خاطر تحریم نفت و کم بودن درآمد ارزی مقامات تصمیم گرفتند که تأمین ارز کشور را در اولویت بگذارند، به همین خاطر به روند مصرف منابع کشور برای استخراج رمزارز ادامه دادند عوامل مختلف امروز کنار هم قرار گرفتند و بی‌آبی و بی‌برقی را برای ایران رقم زدند. این اتفاق از قبل پیش‌بینی می‌شد، اما تصمیم گرفته شده بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f0f7cff-63bc-4658-8031-6be12f40a855"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات