728 x 90

زندانی سیاسی فروغ تقی‌پور به ۵سال زندان محکوم شد

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

زندانی سیاسی فروغ تقی‌پور به ۵سال زندان محکوم شد

ممانعت از انتقال افشین بایمانی به بیمارستان و بدرفتاری و فشار به زندانیان سیاسی اسماعیل عبدی و پویا قبادی

فراخوان به اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی و بازدید هیأت بین‌المللی از زندانها

دژخیمان قضاییه آخوندی زندانی سیاسی فروغ تقی‌پور را که خواهرش در صفوف سازمان مجاهدین خلق ایران در اشرف۳ در آلبانی به سر می‌برد، پس از مدتها بلاتکلیفی به ۵سال حبس محکوم کردند. مأموران اطلاعات فروغ تقی‌پور ۲۵ساله را در ۵اسفند۹۸ به همراه مادرش خانم نسیم جباری و هم‌چنین خانم زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند. آنها پس از حدود دو ماه بازجویی اواخر فروردین ۹۹ به زندان قرچک منتقل شدند. این زندانیان بارها از طریق عوامل اجیرشده از سوی رئیس زندان قرچک مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. از این پیش‌تر فروغ تقی‌پور در زندان قرچک به بیماری کرونا مبتلا شده بود.

پنج شنبه ۲۱اسفند، زندانی سیاسی افشین بایمانی در بیست و یکمین سال حبس خود، در گوهردشت به‌دلیل درد در ناحیه قلب به بهداری زندان گوهردشت منتقل شد اما به‌رغم توصیه پزشکان از انتقال او به بیمارستان جلوگیری کردند. وی به‌دلیل کمک به برادرش مجاهد شهید مهدی بایمانی، در شهریور ۱۳۷۹ دستگیر و به حبس ابد محکوم شد.

دژخیمان رژیم هم‌چنین روز شنبه ۲۳اسفند معلم زندانی اسماعیل عبدی را بدون اطلاع قبلی تحت عنوان انتقال به زندان گوهردشت از زندان اوین منتقل کردند. اما به بهانه عدم صدور حکم انتقال توسط امین وزیری، دادیار ویژه زندانیان سیاسی، او را با دست بند و پابند، در خودروهای انتقال زندانیان خطرناک به دادسرای کرج بردند. آقای عبدی در تیر۱۳۹۴ دستگیر و در اسفند همان سال در بیدادگاه ضد انقلاب به ریاست دژخیم صلواتی به شش سال حبس محکوم شد. دژخیمان از تماس تلفنی اسماعیل عبدی با خانواده‌اش جلوگیری می‌کردند و او از ۱۷اسفند دست به اعتصاب غذا زده بود. تماس او با خانواده‌اش را محدود و به حضور بازجو مشروط کرده بودند.

روز چهارشنبه ۲۰اسفند۹۹، به دستور حمیدرضا فتحی رئیس جنایتکار زندان بزرگ تهران، زندانی سیاسی پویا قبادی به قرنطینه زندان که به‌شدت آلوده است منتقل شد. این اقدام تنبیهی در پی اعتراض پویا به چگونگی برخورد زندانبانان با زندانیان بیمار صورت گرفت. قرنطینه این زندان محلی بسیار آلوده است که زندانیان جدیدالورود را در آن تلنبار می‌کنند و به‌تازگی برخی از متهمان جرایم عادی هم به این مکان افزوده شده‌اند.

مقاومت ایران توجه دبیرکل، کمیسر عالی حقوق‌بشر و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و سایر ارگانهای مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی فرامی‌خواند و بار دیگر خواستار اعزام یک هیأت تحقیق بین‌المللی برای بازدید از زندانهای ایران و ملاقات با زندانیان، به‌ویژه زندانیان سیاسی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴اسفند۱۳۹۹ (۱۴مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b36e819-23d0-4014-9ffc-26bb22addb1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات