728 x 90

زندان تهران بزرگ در معرض همه‌گیری ویروس کرونا

زندان تهران بزرگ در معرض همه‌گیری ویروس کرونا
زندان تهران بزرگ در معرض همه‌گیری ویروس کرونا

بر اساس اخبار رسیده، کرونا در زندان تهران بزرگ در حال تبدیل شدن به یک فاجعه انسانی است.

بر اساس این گزارش، سالنهای ورزش و کتابخانه‌ها در تیپهای این زندان مملو از بیماران مبتلا به کرونا است که به‌علت عدم امکانات درمانی در این مکانها به‌حال خود رها شده‌اند.

این منبع عامل انتقال ویروس را رفت‌وآمد دو آخوند حکومتی اعزامی به زندان با اسامی قهرمانی و داوودآبادی، به بندها برای برگزاری نماز گزارش کرده و می‌گوید: «قهرمانی و داوودآبادی با علم و آگاهی از ابتلاء به ویروس کرونا و مثبت بودن تست خود، مدت ۸ روز در بندها و سالنها تردد می‌کردند و با رفت‌وآمد خود به این زندان، تعداد زیادی را به بیماری مبتلا کرده‌اند».

این منبع اضافه می‌کند: «این آخوندهای اعزامی به قسمتهای اداری زندان نیز تردد داشته و احتمالاً پرسنل را نیز آلوده کرده‌اند. زندانیان به اعمال ضدانسانی مسئولان زندان اعتراض دارند که نه تنها هیچگونه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار کرونا انجام نداده و نمی‌دهند و زندانیان را در این شرایط سخت آزاد نمی‌کنند، بلکه با انجام اعمالی چون ازدحام جمعیت زندانیان در اتاق‌های با مساحت کم، ورود زندانیان جدید به داخل بندها بدون هرگونه تست و غربالگری، قرنطینه نکردن زندانیان مبتلا به ویروس و در اختیار نگذاشتن ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به زندانیان، باعث شیوع بیشتر کرونا گردیده‌اند.

از سوی دیگر پرسنل زندان با اعمال و سیاست‌های فساد و دزدی که روی هر جنایتکاری را سفید کرده، با کمبود دارو، نبودن آب آشامیدنی بهداشتی شرایط را برای زندانیان سخت و سخت‌تر کرده و باعث انتشار بیشتر بیماری می‌شوند.

بر اساس گزارش دیگری در این وضعیت بحرانی کرونا در زندان، بازجویان و عوامل اطلاعات جهت ایجاد سرکوب بیشتر و جلوگیری از اعتراضات در داخل زندان، از اقدامات غیرانسانی جهت امنیتی‌تر کردن فضا و ایجاد تشنج بیشتر در داخل زندان استفاده می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ac3abe7-771b-4792-9cf9-eebb9294ca86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات